Fogyasztóvédelmi eljárást fog indítani a kormány, és ő a lehető legszigorúbb bírság kiszabását fogja javasolni, jelentette ki a csütörtöki kormányinfón Gulyás Gergely Miniszterelnökséget vezető miniszter azzal kapcsolatban, hogy a légitársaság több magyar utasát cserben hagyta szerda este.
Korábban is ez volt hasonló esetekben, mondta. A Wizz Air nem először csinálja, hogy nincs kommunikáció, nincs ellátás. Ez a harmadik eset. Az első esetben már volt büntetés, a második eljárás még folyik. Mindez súlyos szankciókra ad lehetőséget. Az eljárás még ma el fog indulni, szögezte le a politikus.
Mint arról beszámoltunk, számos olvasónk jelezte, hogy repülőgépük nem szállt fel szerda este, vagy ha fel is szállt, a céltól jó messzire tette le őket. A legtöbb esetben a Wizz Air volt a légitársaság, bizonytalanságban hagyva utasait. Sorban állás, várakozás, taxizás saját pénzen, idegen városban, használhatatlan ételkuponok, jelentették a bajokat olvasóink.
Tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat miatt első fokon tizenötmillió forintos bírságot szabott ki idén márciusban a Fővárosi Kormányhivatal a Wizz Air diszkont légitársaságra, számolt be az ügyről korábban az Infostart.hu. A Wizz Air W62498-as számú, 2019. január 26-án Dubajból Budapestre tartó járatának utasai ugyanis csak a budapesti leszállást követően kaptak tájékoztatást arról, hogy a feladott poggyászok egy része nem érkezett meg a célállomásra.
A kormányhivatal megállapította, hogy a járaton utazó hetven utas összesen kilencven csomagját a társaság nem az általános szerződési feltételeiben vállaltaknak megfelelően az érintett járaton szállította, hanem későbbi időpontban, más járaton. A csomagok csak három nappal később érkeztek meg a célállomásra, amelyről az érintett utasok nem kaptak megfelelő tájékoztatást a kellő és elvárható időben.
A káoszt valószínűleg az okozta, hogy két órán át zárva volt a Liszt Ferenc repülőtér, mert megsérült a futópálya.
A Wizz Air reagált kérdéseinkre, azt írták:
„A futópálya felületének sérülése miatt szerdán (június 19-én) a kora esti órákban ideiglenesen lezárták a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret. Az előre nem tervezett reptérzár a Wizz Air több járatát is érintette. Például a Bázelből Budapestre tartó járatunkat Bécsbe kellett irányítani, a Budapestről Moszkvába tartó járatunkat törölni kellett, több járatunkat pedig jelentős késéssel tudtuk csak elindítani, illetve a tervezettnél később tudtak csak leszállni Budapesten vagy törlésre volt szükség.
Tekintettel arra, hogy Budapest a Wizz Air legnagyobb bázisa 14 darab repülőgéppel, ezért a repülőtér teljes lezárása a flotta jelentős részét érintette, amely következtében számos járat szenvedett el jelentős késést vagy egyes estekben a járat üzemelésére nem volt mód, és törölni kényszerültünk azokat. Az érintett utasainkat tájékoztattuk, és a törölt járat utasainak felajánlottuk, hogy átfoglalhatják jegyüket másik járatra, teljes visszatérítést igényelhetnek, vagy a foglalás összegének 120%-át kérhetik WIZZ számlájukra történő jóváírás formájában.
Bár a történtek légitársaságunk befolyásán kívüli okok és rendkívüli körülmények miatt álltak elő, Wizz Air minden tőle telhetőt megtett annak érdekében, hogy a lehető leghamarabb visszaállítsa a menetrendszerű működését. A Wizz Air számára a legfontosabb az utasok biztonsága, ennek biztosítása az ilyen rendkívüli helyzetekben, mint a budapesti reptérzár, azokkal a nem kívánatos következményekkel jár, hogy az érintett járatok esetlegesen hosszú késést vagy járattörlést szenvednek el, amelyért az utasok elnézését és szíves megértését kérjük. Kivizsgáljuk a szerdai budapesti reptérzár miatt kialakult helyzetet, és minden érintett utas panaszát a jogszabályoknak megfelelően kezeljük. A Wizz Air őszintén elnézést kér minden ügyfelétől az őket ért esetleges kellemetlenségekért."
(Borítókép: Gulyás Gergely. Fotó: Illyés Tibor / MTI)