Számos olvasónk jelezte, hogy repülőgépük nem szállt fel szerda este, vagy ha fel is szállt, a céltól jó messzire tette le őket. Sorban állás, taxizás saját pénzen, idegen városban, használhatatlan ételkuponok. A káoszt valószínűleg az okozta, hogy két órán át zárva volt a Liszt Ferenc repülőtér, mert megsérült a futópálya.
A Wizz Air szerda esti, Brüsszel-Charleroi-ba repülő járata a menetrend szerinti 18.20-as indulás helyett többszöri halasztás után végül 22.30 órakor szállt fel Ferihegyről, írta olvasónk. Az utasokat arról tájékoztatták, hogy Liège-ben szállnak le (a Charleroi-i reptér 23 órakor bezár), ahonnan busszal szállítják őket a Charleroi-i reptérre.
Ehelyett nagy megrökönyödésünkre a gép Köln-Bonn reptéren szállt le éjfélkor
– számolt be olvasónk.
Itt egy óra eltelte után kiderült, buszokat nem sikerült szervezni a továbbutazáshoz, hanem közeli szállodákban helyezik el az utasokat reggelig. Éjjel fél 2-kor kezdődött a szállodai szobák kb. másfél órás kiosztási regisztrációja. Az utasoknak taxival kellett eljutni a hotelokba, saját pénzükből hitelezve a fuvardíjat.
Kollégánk, Márton Balázs is ezen a gépen ült, aki szerint azért késtek, mert – mint ahogy megírtuk – sérülés miatt két órára lezárták a ferihegyi kifutópályát. Meg kellett várni, míg lehozzák a lezárás miatt üresedő tankú gépeket. Más gépeknél is gondok voltak, a mellettük álló Ryanair-gépről is sokan leszálltak.
A Smartwings Korfura tartó járatának utasai is rosszul jártak. Mint egyikük írta, a járatot többször is átrakták különböző indulási időpontokra, különböző kapukhoz, ámde sosem indult el. Az A6-os kapunál egy egész repülőnyi ember, köztük több kicsi gyerek ül, fekszik, vár ellátatlanul, hogy elindulhasson. A repülőtér vizet hozott. A légitársaság semmit, jelentette hajnal 4-kor.
Később megjelent a Smartwings embere, és tájékoztatta őket a szükséges tudnivalókról. Elég nagy volt a felzúdulás. Akinek van utasbiztosítása, már bejelentette az eseményt. A biztosítók igazolásokat, dokumentumokat kérnek. Sajnos egyelőre nem látszik, ki fogja kiadni a szükséges igazolást, miszerint a járat egyáltalán nem indult el. Cserejáratot nem ajánlottak fel.
Ezt követően egy nő adott a várakozóknak kuponokat, amikkel ételt lehet venni. A kupont sajnos nem fogadta el az étterem, ahol a reggelit vették, mert nincs lepecsételve.
Ferihegyen elég drága az élet, eddig több mint 20 000 forint volt az itt-tartózkodásunk, pedig igazán megfontoltan költöttünk
– összegezte olvasónk.
Úgy tűnik, bukták a korfui nyaralás első éjszakáját és napját. Az utazási iroda sem jelzett vissza, hogy mire számíthatnak.
Frissítés: Olvasónk délelőtt 10-kor jelezte, hogy
Azóta kicsekkoltak minket, kiadták a bőröndjeinket. A Smartwings költségén taxival hazamegyünk, este vissza. Mindenki pozitív, hogy tutira ma elutazunk. Az utazási iroda a háttérben - elmondásuk szerint - vadul dolgozik.
A Wizz Air Brüsszelben hagyott pár száz magyart, írta szintén egy olvasónk. A gépen utaztak volna a Momentum EP-képviselői, akik azt ígérték, nem hagyják annyiban, hogy a légitársaság törvénysértően bánik az utasaival, írja a 24.hu. Több mint három óra várakoztatás után törölte a Wizz Air szerdán este a Brüsszelből Budapestre tartó járatát, és segítségnyújtás nélkül hagyták az utasokat a reptéren – számolt be Facebook-oldalán Cseh Katalin, a Momentum EP-képviselője.
A politikus szerint egyetlen Wizz Air-es kapcsolattartó sem volt elérhető a helyszínen, a szolgálatban lévő reptéri vezető pedig széttárta a kezeit. A következő járat, amire át tudták volna foglalni őket, szombaton indul, szállást nem tudnak biztosítani, és a reptérről egy órára lévő városba való bejutásban sem tudnak segíteni – sorolta a képviselő.
A Wizz Air lutoni járata sem szállt fel. Olvasónk helyszíni jelentése: 8-tól 11-ig a beszállókapunál lincshangulat, konkrét info semmi. A földi kiszolgáló személyzet 4 munkatársa próbálta csitítani a kedélyeket, de tájékoztatást ők sem kaptak. Rózsaszín inges Wizzair alkalmazott sehol.
Amikor egy pokrócot kertem a gyerekeknek, kiröhögtek
– tette hozzá.
A London Gatwick reptéren is hoppon maradtak magyarok. Mint olvasónk, Rozi írja, az említett gépekkel együtt a tegnap 20.25-os LGW->BUD Wizzair járat is törölve lett hajnali 1 körül. Bar először csak fél óra csúszást ígértek, ezt hamar 23.10-es tervezett indulásra módosították. Wizzair-es személyzet még véletlenül sem volt a helyszínen, a földi kiszolgálószemélyzet álmos tagjai probálták tájékoztatni az utasokat.
A járat törléséről az első szerencsés utas kicsivel egy óra előtt kapta meg az emailt. Némi káosz utan kiengedték őket, de arról nem nagyon volt szó, hogy akinek hotelre, taxira, ételre, italra van szüksége, annak hol tudnak segíteni.
Lapunk keresi a Wizz Airt a fenti ügyekben.