Hegyeshalom előtt, reggel 9:28-kor balesetezett a Railjet. 14:22-kor még mindig itt vagyunk (7:40-kor indult a Keletiből)
– írta olvasónk a vágányokról.
Szépen, pontokba szedve le is írta, mi történt velük ezalatt:
Tájékoztatás nulla, kaja, pia semmi – tette hozzá.
Keressük a MÁV-ot, hogy ilyen esetekben előírás szerint mennyi idő alatt kell a pótlást megszervezni, hogy kell tájékoztatni az utasokat, és kell-e adni vizet vagy valamilyen ételt, ha hosszabb időt kell várni.
Szerdán 9:29-kor Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom között a Budapest-Keleti pályaudvarról Bécs felé haladó RJ 60-as számú nemzetközi vonat vasúti átjárónál személygépkocsival ütközött. A fénysorompó jól működött, tilos jelzést adott a közút felé. A vonaton senki nem sérült meg. A helyszínelés ideje alatt a vonatok nem közlekedhettek. Az utasokat Mosonmagyaróvár és Hegyeshalom között pótlóbuszok szállították. Annyi pótlóbuszt tudott forgalomba állítani a MÁV-START, amennyit a környékbeli busztársaságok biztosítani tudtak.
A hegyeshalmi vonalon, a szerda reggeli baleset miatt rendkívüli helyzet alakult ki, amiről a vasúttársaság az utasokat tájékoztatta. Egyrészt az állomási vizuális berendezések és hangosbemondók segítségével, másrészt a vonatokon a fedélzeten a jegyvizsgáló kollégáink közreműködésével. A MÁVINFORM, a MÁV honlapján és a MÁVINFORM közösségi oldalán tájékoztatta az utasokat és az érdeklődőket folyamatosan, a közlekedési helyzetképnek megfelelő frissítésekkel.
A vonalon 12:30-kor indulhatott el a vonatközlekedés, akkor is csak egy pályán, mert a balesetben a felsővezeték és több alkatrésze is megrongálódott, helyre kellett állítani. Közben a hatósági intézkedések és helyszínelések is zajlottak. A railjet utasait a katasztrófavédelmi szakemberek egy másik vonatra szállították át, amint a biztonsági feltételek megteremtődtek.
Ilyen esetben a vasúttársaság is elszenvedője az eseménynek, a vonatközlekedést csak a biztonsági és hatósági szervek hozzájárulása után és a megszabott feltételekkel, korlátozásokkal szervezheti és bonyolíthatja le a megfelelő időkorlátokkal. A vasúttársaság ennek figyelembe vételével tudta megszervezni a közlekedést, a lehetőségekhez képest. Vizet is osztottak a nemzetközi vonaton, amelyen az utasok hosszú várakozásra kényszerültek.
A helyszínelést és a műszaki mentést 16:10-kor fejezték be, akkortól feloldották a korlátozásokat. Az esemény és a vonat feltorlódások miatt jelentős késések, zsúfoltságok alakultak ki. Az érintett utasok a MÁV-START ügyfélszolgálatához fordulhatnak a kártérítések ügyében, amelyet az alábbi linken ismertetettek szerint vizsgálnak meg.