Rosszul lett egy utas a Wizz Air egyik Spanyolországból Budapestre tartó járatán, de az utaskísérők gyors és profi fellépése megmentette az életét – állítja közleményében a magyar légitársaság.
Az utas – mint megtudtuk, egy spanyol nő – tíz perccel a leszállás megkezdése előtt lett rosszul a kabin hátsó részében, a tünetei alapján epilepsziás nagyrohamot kaphatott, és egy idő után a légzése is leállt. A személyzet rögtön a segítségére sietett, az egyik utaskísérő azonnal megpróbálta újraéleszteni, ám az utas állkapcsának izmai begörcsöltek.
Az utaskísérő egy határozott mozdulattal szabaddá tette a légutakat, így az utas újra lélegezni kezdett, és magához tért
– írja közleményében a Wizz Air. A kapitány közben intézkedett, hogy Budapesten már orvosi segítség várja a gépet, de szerencsére a fedélzeten is volt egy orvos, aki a kapitány kérésére bekapcsolódott az ellátásba, és az utasnak a személyzet oxigénmaszkot is biztosított. Miután a repülőgép leszállt Budapesten, az utas orvosi segítséggel és családjával együtt elhagyta a fedélzetet.
Utaskísérőink professzionális kiképzése, lélekjelenléte és határozott fellépése megmentett egy életet. Büszkék vagyunk elkötelezett és minden helyzetben helyt álló munkatársainkra
– mondta Radó András, a Wizz Air vállalati kommunikációs menedzsere.
FRISSÍTÉS: Egy szemtanú beszámolója
A cikk megjelenése után írt egy olvasónk is, aki szintén ezen a gépen utazott. Elmondása szerint az alicantei nyaralás után az éjszakai járat két és fél órás késéssel indult Budapestre. A spanyol hölgy nagyjából az út közepén lett rosszul, ezért az utasok egy része arra is számított, hogy megszakítják a repülést, és Észak-Olaszországban vagy esetleg Bécsben szállnak le.
A nő éppen a mosdóba indult, amikor rosszul lett.
A beteg hölgy az apósom széke mellett dőlt el, amikor megpóbált elmenni a mosdóba szóval végig látott mindent. Az orvosok mentették meg a hölgyet, aki saját lábán hagyta el a repülőt a feljövő orvosi stábbal.
Elmondása szerint az életmentésben a fedélzeten utazó orvosnak volt kulcsszerepe, aki a stewardessek kétségbeesett kérdésére, hogy van-e orvos a gépen, jelentkezett.
FRISSÍTÉS 2.: A Wizz Air reagált a szemtanú beszámolójára
A Wizz Air szerint a cikkünk frissítésében szereplő utasbeszámoló pontatlanul számol be a történtekről, ezért közöljük a cég reakcióját:
Az utaskésírők nem “kétségbeesetten” keresték az orvost, hanem jól begyakorolt folyamatot követtek: egyikük életet mentett, a másik értesítette a kapitányt, a harmadik pedig szintén a kiképzésének megfelelően keresett egy orvost az utasok között, ami szintén kötelező lépés ilyen esetekben. Ameddig az orvos nem jelent meg, munkatársaink végezték az életmentést. Lehetséges, hogy ha nem avatkoznak közbe még az orvos megérkezése előtt, meghalt volna az utas. A személyzet hivatalos jelentése alapján az orvos végül hozzá sem nyúlt az utashoz, csak beszélt hozzá, amikor már visszanyerte az eszméletét.