Bevezetik a dugódíjat, és öt éven belül korlátozhatják a dízelautók behajtását a budapesti belvárosba, mondta az RTL Híradónak adott interjújában a klímavédelemért felelős főpolgármester-helyettes. Dorosz Dávid arra számít, hogy ezekkel az intézkedésekkel radikálisan javítani lehet a főváros levegőminőségén.
A dugódíjra 2015-ben már pontos fővárosi elképzelések voltak: Tarlós István főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be , hogy kétlépcsős javaslatot tettek a kerületek a fővárosnak a bevezetésére.
Az akkori terv arról szólt, hogy az első lépcsőben lesz egy Budapest-matrica, aminek érvényessége a főváros teljes közigazgatási területére kiterjedne (a megyei matricához hasonlóan). Ennek ára a tervek szerint 5000 forint lett volna évente. Második lépcsőben pedig kialakítottak volna egy szűkebben vett 2. belvárosi zónát, külön díjjal. Ennek határát nem határozták meg, de Tarlós akkor úgy nyilatkozott, hogy inkább a városmagot védené.
A dugódíj bevezetése miatt sokáig azért volt elkötelezett a főváros, mert a 4-es metró megépítésének EU felé vállalt feltétele volt, amiről még Demszky Gábor idejében döntöttek.
Jelenleg ugyanakkor törvény tiltja, hogy önkormányzat (személyautók esetében) díjat szedjen a közút használatáért, ezt csak az állam teheti meg.