Szerda, csütörtök és péntek éjszaka egy extrém méretekkel rendelkező szerelvény bukkan fel a magyar autópályákon. A budapesti bazilikánál alig kisebb, 95 méter hosszú és nem kevesebb mint 309 tonna súlyú szerelvény a MOL megbízásából egy 70 méter hosszú, 4 és fél méter széles kolonnát (vegyiparban használt toronyszerű tartályt) fog szállítani a Győr mellett található gönyűi kikötőből Tiszaújvárosba. A kolonna uszályon érkezett meg,
a kiemeléséhez összesen három darura volt szükség, két daru a kolonna hátulját, a harmadik pedig az elejét emelte ki az uszályból.
A szerelvény egy 4 tengelyes vontatóból, 8 tengelyes THP pótkocsiból, egy 13 tengelyes THP pótkocsiból és egy 8 tengelyes toló vontatóból épül fel. A szállítást végző THP pótkocsik speciális modulokból épülnek fel, az adott szállításhoz rakták össze őket; tengelyenként 8-8 kerékkel rendelkeznek, és a tengelysúlyokat hidraulikus rendszer segítségével egyenletesen osztják el. A kialakításnak köszönhetően a szállítmány alatt akár 90 fokot is el tud fordulni a vontató, ami jól jön a különböző kanyarok bevételénél.
A szerelvényt egy több mint húsz főből álló csapat kíséri, köztük rendőrök, szakkísérők, bontásokat és helyreállításokat végző munkások.
A szerelvény M1-M0-M3 autópályákat érintő útvonalán lezárásokra és forgalomkorlátozásokra lehet számítani.
A szerelvény menetrendje a szállítást végző Bautrans közleménye alapján így néz ki:
Szerda este: Gönyű-Annahegyi pihenő
Csütörtök éjjel: Annahegyi pihenő-Nagyfügedi pihenő
Péntek éjjel: Nagyfügedi pihenő-Tiszaújváros
(Borítókép: Darukkal emelik a kolonnát a szerelvényre. Fotó: MOL Zrt.)