Már egy órája állt a Z30-as, Déli pályaudvarra tartó vonat délelőtt a kelenföldi vasútállomás környékén, amikor egyik olvasónk arról tájékoztatta az Indexet: az utasok semmit sem tudnak arról, mi történt, szájhagyomány útján mindössze annyi jutott el hozzájuk, hogy a katasztrófavédelem már úton van. Az a hír járta még, hogy a vonat vezetője nem vette észre a vörös jelzést, és ez vezetett problémához.
Ezt erősíti meg a MÁV Facebook-oldalán fellelhető információ is:
Ma reggel 8:10-kor a Martonvásárról a Déli pályaudvarra tartó 4627-es számú, Z30-as jelzésű vonat Kelenföldi állomás tilos jelzést adó bejárati jelzőjét három méterrel túlhaladva állt meg. A vonatnál az ilyenkor szokásos hatósági vizsgálatot tartották, noha balesetveszélyes helyzet nem alakult ki.
A vonat a hatósági vizsgálat befejezése után, 75 perces késéssel indult tovább. A vizsgálati szakasz még tart, írják, és azt is, hogy a fennakadás más vonat közlekedésében nem okozott gondot, illetve veszélynek sem voltak kitéve az utasok.
Olvasóink ezzel szemben úgy tapasztalták, nem volt zökkenőmentes a közlekedés: a hibás vonat mögött ugyanis egy balatoni és egy veszprémi vonat is vesztegelt. „A balatoni járat régi kocsikból állt, arról mindenki leszállt és elvillamosozott tovább. A veszprémi új típusú vonat volt, ahol az ajtók távműködtetésűek, őket sem engedték leszállni, pedig erre lett volna lehetőség, mert vissza kellett tolatniuk Nagytéténybe, és közben Budafokon érintettek egy megállóhelyet.”
Egy másik olvasónk, aki a veszprémi vonaton utazott, azt írta: „A vonat egyszer csak megállt már Kelenföld közelében a vágányon és 60 perc várakozás után visszatolatott Nagytétényig, ahol egy másik vágányra váltották és úgy tudott bemenni Kelenföldre. A várakozás ideje alatt annyi információ hangzott el, hogy biztosító berendezés meghibásodást történt, amit később pontosítottak azzal, hogy rossz vágányon haladt a vonat (indoklást nem kaptunk, hogy miért rossz a vágány)." Úgy tudjuk, a veszprémi vonaton utazók 90 percig várakoztak a járaton.
Ezzel kapcsolatban kerestük a MÁV sajtóosztályát, amint választ kapunk, frissítjük a cikket.