Több olvasónk is jelezte, hogy kénytelen alternatív közlekedési megoldást találni, mert a Vác és Budapest között közlekedő s70-es vonat vezetőjének szerda reggel útközben lejárt a munkaideje, ezért a vonat Rákospalota-Újpest állomáson megállt.
A Vác és Budapest között közlekedő s71-es vonat vezetője tavaly decemberben Csomádon állította le a vonatot, mert lejárt a 12 órás műszakja. Az utasoknak meg kellett várniuk, amíg a helyszínre ér egy másik mozdonyvezető, ám többségük akkor úgy döntött, hogy leszáll a vonatról. A kritikus helyzetben igyekeztek összefogni: akikért kocsival jöttek, másokat is felvettek.
A MÁV akkor a szürreális helyzetet az Indexnek azzal magyarázta hogy a veresegyházi vonalon váltóállítási problémák miatt már eleve jelentős késések alakultak ki. „A vonaton éjszakai műszakban szolgálatot teljesítő mozdonyvezető vezetési ideje lejárt. Az érvényben lévő hatósági előírások miatt 12 óra eltelte után nem vezethet tovább.”
Az esettel kapcsolatban megkerestük a MÁV-ot, a vasúttársaság kora délután a korábbi esethez hasonlóan megint azzal érvelt, hogy
a biztonsági szabályok szerint a 12 órát meghaladó munkavégzés nem engedélyezhető.
Arra a felvetésre, hogyan is fordulhatott elő (ráadásul néhány héten belül másodjára) ugyanaz az eset, a MÁV csak a történtek leírására szorítkozva - azaz valódi magyarázat nélkül - válaszolt. Ezek szerint a forgalomirányításhoz beérkezett az információ, hogy a mozdonyvezető ideje lejár és nem közlekedik tovább a vonat késése miatt, mire küldtek is egy másik mozdonyvezetőt. A vonat ekkor érkezett Rákospalota-Újpest állomásra 19 perces késéssel, és az irányítás kérésére erről a szerelvényről leszállították a mintegy 500 utast, akik közül 300-an a következő, Rákospalota-Újpestről 8:35-kor induló vonattal utaztak tovább a Nyugati pályaudvarra, körülbelül 200 utas pedig a BKK járatait vette igénybe.
A vasúttársaság mindazonáltal az utasok elnézését kéri az átszállás és a késés okozta kényelmetlenség miatt.