Eltűnnek a magyar közoktatásból a hátrányos helyzetű és a roma gyerekek a koronavírus-járvány idején, állítja egy friss, nem reprezentatív kutatás, amelynek eredményeit a Qubit.hu közölte.
Kende Ágnes (Rosa Parks Alapítvány, Közép-európai Egyetem) és Messing Vera (Társadalomtudományi Kutatóközpont, Közép-európai Egyetem) kutatási eredményei szerint
a már szegregálódó és szegregált iskolákba járó tanulók a legveszélyeztetettebbek a digitális oktatásba való sikeres bekapcsolódás szempontjából.
Ha idén nem is buktatják meg azokat a gyerekeket, akik most kimaradnak az oktatásból, vagy alig tudnak teljesíteni, hátrányaik csak nőni fognak a jövőben. Ez pedig ahhoz vezethet, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű és roma tanulók esetében még több lesz az iskolai kudarc, a bukás és a lemorzsolódás, állítják a kutatók.
A Rosa Parks Alapítvány, a Motiváció Egyesület és a Partners Hungary Alapítvány közös kutatása online zajlott, a kérdőívet 425 pedagógus olyan pedagógus töltötte ki, akik halmozottan hátrányos helyzetű (HHH) és roma gyermekeket is oktatnak.
Mivel a a kérdőívet nagyobb arányban töltötték ki olyan pedagógusok, akik motiváltabbak a digitális oktatás megvalósításában, feltételezhető, hogy a kutatás eredményei a valóságosnál kedvezőbb helyzetet mutatnak.
Az adatokból többek között az látszik, hogy: