Tavaly december óra használhatják emelt, 130 km/h sebességgel az M15 autópálya négysávosra bővített szakaszát az autósok. Az 14,5 kilométeres szakaszon az elmúlt hónapokban a befejező munkák zajlottak, ez pénteken egy ünnepélyes átadóval zárult. A fejlesztéssel teljes hosszban megvalósult az autópályás összeköttetés Budapest és Pozsony között - számolt be a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.
Az M15 autópálya 2×2 sávosra bővített főpályáját és két csomópontját, az akadálymentesített rajkai határátkelővel együtt tavaly decemberben vehették birtokba az autósok. Azóta a vállalkozó a végső munkálatokat végezte az autópálya koronaélén kívüli részein.
A határellenőrző épületeket 2019-ben elbontották, de a terület rendezése, az elbontott aszfaltfelületek humuszolása, füvesítése, a járdák és összekötő utak burkolatainak kiigazítása idénre maradt. A határátkelő melletti kamionparkolóban elkészültek a burkolat és a vízelvezető rendszer javítási munkái.
A kivitelező felszámolta a márialigeti távlati pihenőben kialakított ideiglenes anyagdepót, elvégezte a tereprendezést, véglegesítette a védőkerítéseket.
A beruházás során az M15 autóút, M1 elválási csomópont és az országhatár közötti 14,5 km hosszúságú szakasz 2×2 sávos autópályává fejlesztése történt meg. Ehhez fel kellett újítani a bal pályát, és a hiányzó jobb pályát megépíteni.
A jobb pályán hét új felüljáró létesült, a teljes szakaszon 19 műtárgyat újítottak fel. A Hegyeshalomnál és a Rajkánál lévő különszintű csomópontok átépültek.
A kivitelezési munkálatokat az S+S M15 Konzorcium (Strabag Építő Kft., Strabag AG) végezte nettó 19,5 milliárd forint értékben. A beruházás uniós és hazai forrás felhasználásával, a CEF (Európai Hálózatfinanszírozási Eszköz) támogatásával, az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában valósult meg.