Egy patakhíd elé kitett 16 tonnás súlykorlátozó tábla szívatja a kamionosokat Bernecebaráti határában, a helyiek szerint balesetveszélyt okozva. A Magyar Közút vizsgálja, hogy lehetne a híd teherbírását növelni.
A Bernecebaráti határában lévő Kemence-patakon átívelő hídra kitettek egy 16 tonnás súlykorlátozó táblát, ami elég nagy gondot jelent mind a helyieknek, mind az arra járó kamionoknak.
Mint olvasónk írja, a táblának Parassapuszta felől nincs előjelző táblája, és a teherautós navigációs rendszerek sem jeleznek korlátozást, emiatt a tehergépjármű-sofőrök csak az utolsó pillanatban szembesülnek a korlátozással. Mivel az 1201-es közútnak ezen szakaszán nem lehet kamionnal megfordulni, a sofőrnek 4,2 km-t kell tolatnia a következő megfordulásra alkalmas helyig, balesetveszélyes helyzeteteket előidézve.
A korlátozás olvasónk szerint a helyi cégek gazdasági tevékenységét ellehetetleníti. A környéken elég sok a mezőgazdasági és erdőgazdálkodási cég, ahol most kezdődik a betakarítás és a terményt el kell szállítani mielőtt a termelőre rohad. Ráadásul az alternatív kerülőútvonalat sokáig blokkolta a június 18-i zebegényi falomlás.
A Magyar Közút tud a problémáról. Mint lapunknak írták, a 1201-es jelű mellékúton, Bernecebarátinál található Kemence-patakon átívelő hídon már korábban kikerült a 16 tonnás súlykorlátozást jelző tábla. Erre több helyen, például Szobnál, Letkésnél és Visegrádnál is előjelzés figyelmeztet, tették hozzá. (Csakhogy a helyiek szerint nem a déli irányból kellene az előjelző tábla, hanem Parassapuszta felől, az onnan érkező kamionok szoktak beragadni, de erről a Magyar Közút nem írt.)
Az elmúlt két hétben a Közút szerint a nehézséget az okozta, hogy a 12-es főúton, Zebegénynél, a Szent Mihály-hegyről lezúduló kő- és sárlavina árasztotta el a szobi vasútvonal vágányait, annak a helyreállítása még folyamatban van. (Június 30-án félpályán megindulhatott a forgalom, így újra van alternatív kerülőút a nehézgépjárművek számára.)
Csakhogy ez nem vigasztalja a helyieket, mert a déli, szobi út nagy kerülő és pluszköltséget jelent, ezért az igazi megoldást a híd helyreállítása jelentené.
A Magyar Közút válasza szerint a híd tervezési közbeszerzési eljárásának előkészítése folyamatban van, jelenleg is vizsgálják, hogy a teljes körű felújításig milyen ideiglenes beavatkozásokkal tudják a teherbírást növelni.