Átalakítják Budapest kerékpársáv-hálózatát. Hétfőn Karácsony Gergely budapesti főpolgármester sajtótájékoztatón jelentette be, hogy szeptember 1-én a Nagykörúton még a jelenlegi rendszer, egy kerékpáros és egy autós sáv fogadja a közlekedőket, de aztán jön egy átalakítás, amely az autósoknak, a kerékpárosoknak és az ott lakóknak is jó lehet. Eszerint a nagykörúti kerékpársávokat nem számolják fel teljesen. A Blaha Lujza tértől a Petőfi hídig kétszer két sávon közlekedhetnek majd az autók egészen a Dohány utcáig, az eddigi parkolósávban alakítják ki a kerékpársávokat. Utána 2x1 sáv marad az autósoknak, mert nem lehet kiépíteni a plusz kerékpársávot.
Karácsony Gergely azt ígérte, hogy megkönnyítik a haladást a Nagykörúton a gépjárművek számára. Járdaszigeteket fognak építeni, így kedvezőbb lehet a lámpaprogram; most sokszor a zebrák lámpája fogja meg a forgalmat. A csomópontok előtt változik a közlekedési rend, hogy ne torlódjon fel kocsisor. A fentieken túl még az Üllői úton változik a forgalom, a többi helyen marad a kerékpársáv.
Mindezeket a változtatásokat szeptember folyamán akarják végrehajtani, többségüket még a hónap elején. A kivitelezés már a héten elkezdődik.
A sajtótájékoztató után megszólalt Fürjes Balázs, a Miniszterelnökség Budapestért és az agglomerációért felelős államtitkára is, aki a múlt héten „autósüldözést” kiáltva támadta a tavasszal kiépített kerékpársáv-hálózatot A politikus a Twitteren azt írta, hogy a Nagykörúton lehet biciklisáv, de csak a parkolósáv helyén.
Az Indexhez eljuttatott közleményében a Magyar Kerékpárosklub üdvözölte a nagykörúti, Bartók Béla úti, Villányi és Tétényi úti kerékpársávok megtartásáról szóló döntést, de hozzáfűzte mindezt annak ellenére teszi, hogy a Nagykörút józsefvárosi szakaszán nem a körút átfogó megújulását szolgáló megoldás születhet.