Másfél milliárd forintból indítják el újra a Bambi nevű üdítőital gyártását – derül ki a Forbes cikkéből. Az 1947 és 1970 között gyártott üdítő kései utóda az óránkét tízezer palack kapacitású horvátzsidányi üzemben készül majd, rebarbara, narancs, sevillai narancsvirág, gyömbér-boróka és citrusos citrom ízben. Állítólag teljességgel a kor elvárásainak megfelelően álltják elő, hiányozni fognak belőle a szintetikus anyagok, és nyoma sem lesz benne az eredeti üdítő 12 százalékos cukortartalmának, amely a Coca-Coláét és a Pepsi-Coláét is meghaladta.
A tulajdonosnak, az Art Water Kft.-nek két évébe került megszerezni a védjegyet. Az üdítők már július óta kaphatók a Kifli.hu kínálatában, a szélesebb hozzáférésre még várni kell.
A Magyar Ásványvíz, Gyümölcsé és Üdítőital Szövetség statisztikái szerint a szénsavas üdítőitalok piaca Magyarországon 2019-ben 2,7 százalékkal bővült. Tavaly az egy főre jutó fogyasztás az ízesített vizekkel együtt 86,5 liternél állt meg.