Hétszázezerrel többen választották ügyeik intézéséhez az Ügyfélkapu szolgáltatásait.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) a Facebook-oldalán adta hírül, hogy Magyarországon jelentősen nőtt azoknak a száma, akik a személyes ügyintézés helyet az elektronikus lehetőséget választják, azaz az Ügyfélkapun keresztül intézik adóügyeiket.
Valószínű, hogy a látványos növekedéshez a koronavírus-járvány elleni védekezés is hozzájárult, mert biztonságosabbak a digitális kommunikációs csatornák. A hivatalukban gyakorlatilag minden ügy elektronikusan is intézhető. Az adóhatóság számos statisztikája megerősíti, hogy az e-ügyintézés igen népszerű. A hivatal munkatársai az első hét hónapban csaknem négymillió adózóval léptek kapcsolatba az Ügyfélkapun keresztül, és egymilliónál is több kliensnek segítettek telefonon vagy e-mailben.
A számok magukért beszélnek, hiszen júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950 ezerre csökkent. Ezzel párhuzamosan 700 ezerrel többen intézték adóügyeiket az Ügyfélkapun keresztül, mint az előző évben.