Index Vakbarát Hírportál

Kék fénybe borul Budapest, akcióznak a rendezvényszervezők

2020. szeptember 10., csütörtök 19:01 | három éve frissítve

A profi rendezvényszakma akciótervvel hívja fel a nagyvilág figyelmét arra, hogy felkészült, és képes akár 500 résztvevőnél nagyobb üzleti rendezvényeket is biztonságosan, a járványügyi szabályoknak megfelelően lebonyolítani. A nagyszabású kampány ma este indul, budapesti látványosságok fognak fénybe öltözni.

Szeptember 10-én este 8-kor fővárosi nevezetességek, hotelek, múzeumok, rendezvény- és kulturális helyszínek és sportcsarnokok is kék színben fognak úszni. A Power of Live Events programsorozat szervezői így hívják fel a figyelmet a profi magyar rendezvényszakmára, az összefogás erejére és Budapest páratlan szépségére.

A Power of Live Events programsorozat célja emellett a Magyarországra érkező vendégek számának növelése, valamint jövőbe mutató szemlélettel Budapest pozícióját megerősíteni a közkedvelt turisztikai és üzleti desztinációk között. 

a látványos növekedést hozó 2019-es év után a koronavírus ugyanis gyakorlatilag lenullázta a Magyarországra irányuló üzleti célú utazásokat.

Ez rendkívül nehéz helyzetbe hozta a rendezvényipart, az érintett szakmai szervezeteket és a vendéglátóiparban, turizmusban dolgozó munkavállalókat egyaránt: az üzleti rendezvényeket elhalasztották vagy teljes egészében lemondták. Ékesszólóan árulkodik a visszaesésről, hogy az üzleti turizmus tavaly még 29 százalékkal nőtt az előző évhez képest. Összesen 1867 nemzetközi konferenciát rendeztek Magyarországon, a nemzetközi résztvevők száma pedig csaknem 45 százalékos ugrással több mint 320 ezerre nőtt. Az erről szóló részletes adatok itt nézhetők meg.

A szervezők szerint Budapest és a magyar szakma újra felkészült és képes 500 fő feletti, az aktuális járványügyi szabályoknak megfelelő rendezvényeket szervezni és lebonyolítani. Ezt hangsúlyozta Békefi Anna, a Budapest Convention Bureau szakmai igazgatója.

Budapest továbbra is meghatározó szereplő lehet a nemzetközi rendezvénypiacon, amihez a jelen körülmények között is rendkívül fontos hosszú távra tervezni és a nemzetközi piac felé a szakma egységét hangsúlyozni. Digitális vagy hibrid rendezvényekkel nem lehet a személyes üzleti kapcsolatteremtés erejét helyettesíteni, ezért is elengedhetetlen a profi szolgáltató szektor kompetenciájának határokon átívelő népszerűsítése.

A kampány megvalósításában az ötletgazdák (Special Effects International, Visual Europe Group, Bo-Live Branding Agency) mellett több iparági szereplő, a Magyarországi Rendezvényszervezők Szövetsége (Maresz), a Magyar Beutaztatók Szövetsége (Mabeusz), a Magyar Szállodák és Éttermek Szövetsége (MSZÉSZ) és a Magyar Utazási Irodák Szövetsége (MUISZ) is részt vett. Közös szándék ugyanis az üzleti céllal Magyarországra érkező vendégek számának növelése és Budapest pozíciójának erősítése a közkedvelt desztinációk között. Erről Faix Csaba, a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ ügyvezetője beszélt.

Büszkén csatlakozunk ehhez a szuper kezdeményezéshez, ami innen, Budapestről indul, és örömmel visszük hírét ismét a nagyvilágba, akárcsak a tavaszi #4U kampányunkkal. Fontosnak tartjuk, hogy ez az állapot nem csak Budapestet érinti, ezért is kell szolidárisnak lennünk a hasonló helyzetben lévő nagyvárosokkal szerte a világban. 

A rendezvényszakma útkereséséről pár napja írtunk cikket.

A figyelemfelhívó kivilágítás ma este 8-kor tehát az alábbi kiemelt budapesti helyszíneket érinti:

Rendezvényhelyszínek:

A szállodák és éttermek is pompázni fognak:

Múzeumokat, sportlétesítményeket is kivilágítanak:

Rovatok