Online kérdőíven kérik a budapestieket és az agglomerációban élők véleményét az új Duna-hídról. A Dél-Pestet, Csepelt és Dél-Budát összekötő híd tervezését irányító Budapest Fejlesztési Központ többek között azt is kérdezi, áthaladhasson-e teherforgalom, vagy nem.
A Hungária körgyűrűn belüli részek forgalmának jelentős csillapítását várják a kétszer két sávos hídtól és a hozzá kapcsolódó úthálózattól. A Lánchíd, Erzsébet híd és Szabadság híd terhelését 30 százalékkal, a Petőfi hídét tíz százalékkal csökkenthet majd. Ez naponta több mint 50 ezer gépjárművel jelent. Csökken a Rákóczi híd délről érkező forgalma is, a Rákóczi híd pedig még több járművet csábít át a Petőfi hídtól és az Erzsébet hídtól.
Magán a hídon új villamosvonal épül, ami csatlakozik majd a fejlesztés alatt álló csepeli és ráckevei HÉV-vonalakhoz. A tervezett kerékpárutak két és fél méter szélesek lesznek.
Az új Duna-hidat a 2017-ben kiírt nemzetközi pályázat győztese, a holland UNStudio és a brit Buro Happold Engineering közös konzorcium tervezi. A kiírás egyik prioritása volt, hogy a híd fő közlekedési útvonalként szolgáljon, és a teherforgalom jó része elkerülhesse a belső területeket.