Hasonló eset sajnos bármikor valósággá válhat. A nyírbátori, sorompó nélküli vasúti átjáróban ütköző vonat és autóbusz karambolja, amelyben ketten életüket vesztették és nyolc ember megsérült volt az alaphelyzete a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság, a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság és a MÁV Zrt. október elsején megtartott katasztrófafelszámolási együttműködési gyakorlatának.
Több környékbeli település, valamint a Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság műveleti szolgálatának összesen huszonöt hivatásos tűzoltója mellett az Országos Mentőszolgálat szakemberei, a Magyar Vöröskereszt Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Szervezetének munkatársai és statisztái is részt vettek a csütörtöki gyakorlaton.
Szomorú apropó adta a gyakorlat alaphelyzetét. A MÁV Zrt. adatai szerint idén augusztus végéig negyvenhárom baleset történt az általa kezelt hálózaton, ebből négy halálos kimenetelű. Ezért kifejezetten fontos a vasúti közlekedéshez kapcsolódó balesetek felszámolásában érintett szervezetek állományának közös gyakoroltatása, hiszen ezek nagyban segítik a hatékonyabb együttműködést.
A közös gyakorlat során a hivatásos tűzoltóegységek speciális műszaki mentőeszközöket is használtak, egyebek között hidraulikus feszítő-vágó berendezést, korongos gyorsdarabolót és akkumulátoros orrfűrészt.
Dr. Bérczi László tűzoltó dandártábornok, a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság országos tűzoltósági főfelügyelője értékelésében kiemelte:
a Szabolcs-Szatmár-Bereg megyei gyakorlat résztvevői bizonyították, hogy megfelelően felkészültek a hasonló helyzetek kezelésére. Az országos tűzoltósági főfelügyelő hangsúlyozta, az ilyen volumenű káreseteket korszerű eszközökkel lehet hatékonyan felszámolni. Éppen ezért a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóság újabb akkumulátoros műszaki mentőeszközöket szerez be.