Legördült Kínában a Hunan tartományban található gyártósorról a Rail Cargo Hungaria (RCH) számára kifejlesztett első villany-hibrid üzemű vontatómozdony, amelyet a cég kék-fekete színeire festettek – írta meg az RCH.
A magyar vállalat logisztikai feladataira optimalizált járművet kínai mérnökök tervezték egy 2019-ben kötött szerződés értelmében. Az új járműből egyelőre két prototípus készül.
A Bisonnak, azaz Bölénynek elnevezett négytengelyes vontatómozdony névleges teljesítménye 5600 kW, és 15 kV/16,7 Hz vagy 25 kV/50 Hz váltóárammal üzemel.
Érdekesség, hogy a gyártó cég 160 km/órát adott meg sebességnek, míg az RCH közleményében „csak” 120 km/óra szerepel.
Update:
Olvasónk jelezte, hogy az eltérés oka a hazai szabályozásban keresendő, ugyanis a tehervonatok engedélyezett maximális sebessége 120 km/óra.
A hibrid megoldás előnyei akkor mutatkoznak meg igazán, amikor a vonat felsővezetékkel nem rendelkező szakaszon továbbít kocsikat.
A Rail Cargo Hungaria a mozdonyokkal Magyarországon kívül várhatóan Horvátországban, Szerbiában, Romániában, Észak-Macedóniában, Görögországban, valamint Bulgáriában lát majd el vontatási feladatokat.