A június 1. és szeptember 30. közötti időszak forgalmáról készült elemzésből egyebek mellett kiderült, hogy a balatoni lakosok és a nyaralók vásárlási szokásai igencsak eltérők, illetve az is nyilvánvalóvá vált, mely időszakban vásároltak a legtöbben.
Idén nyáron minden hatodik magyar a belföldi nyaralást, azon belül is a Balatont választotta. Egy különleges módszerrel az egyik piaci elemzőcég minden korábbinál precízebb kutatást készített arról, hogy a belföldi turizmus milyen hatással volt a régió kiskereskedelemére.
A mérés a mobiltelefonok anonim helyadatainak alapján készült – írja a mérési módszertanról az elemző.
A legtöbb vásárlót vonzó üzletlánc a Tesco volt, amit a SPAR követett 3 százalékkal elmaradva, harmadik helyen az Aldi végzett, 5 százalékkal kevesebb látogatóval. A kisebb egységekből álló CBA, Coop és Real együtt a Tesco látogatottságának 62 százalékát érte el. Az egy négyzetméterre jutó vásárlók tekintetében a SPAR és a Coop volt kimagasló, harmadik helyen a CBA végzett.
Nyaralók és az őslakósok preferenciái
Az elemzés kitér arra is, hogy mik a balatoni lakosok, valamint a Budapestről és más nagyvárosból érkező nyaralók vásárlási preferenciái. Míg a helyiek az Aldi egységeit részesítették előnyben, addig a budapestiek leginkább a SPAR-okban, az ország más részeiből érkező nyaralók pedig többnyire a Tesco áruházakban vásároltak.
Mikor vásárolunk?
A látogatók leginkább a hétvégi délelőttöket szentelték a bevásárlásnak, a legkevésbé kedvelt időpont a hétfő volt. Területi eloszlás szempontjából Balatonfüreden többnyire már pénteken, napközben elkezdődött a vásárlási láz, amely a hétvégeken, de javarészt szombaton is folytatódott, míg Siófokon szombat volt abszolút csúcsidő.
A kutatás eredményei igazolták azt is, hogy a magyarok júliusban és augusztusban nyaraltak a legtöbbet a Balatonnál, a legnépszerűbb hét nap pedig augusztus első hete volt.
(Borítókép: Autók parkolnak a Tesco siófoki áruházának parkolójában. MTI Fotó: H. Szabó Sándor)