Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a közösségi oldalán jelentette be, hogy új elővárosi vasúti szolgáltatás indul Budapesten, S76-os járatszámon, Rákos állomás–Újpalota–Angyalföld–Újpest–Pilisvörösvár–Piliscsaba útvonalon, 30 perces járatkövetéssel. Ezt azt jelenti, hogy az esztergomi vonalról csak Angyalföldig közlekedő elővárosi vonatok tovább haladhatnak majd az eddig csak tehervonatok által használt pesti külső körvasúton Kőbánya felé.
Az október 25-étől életbe lépő új menetrend jegyében így újra menetrend szerinti személyvonatok közlekedhetnek a budapesti külső körvasúton, illetve az utasforgalom birtokba veheti a MÁV saját beruházásban készült új, újpalotai vasúti megállót.
Vitézy Dávid a Facebook-oldalán azt írta: még csak egy tesztüzemről van szó, a Budapest Fejlesztési Központ és a MÁV szorosan együttműködik a tapasztalatok kiértékelésében. Hozzátette: a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányába történő továbbvezetését szeretnék elérni a Budapest–Hatvan vonal jövőévi menetrendjének és az új emeletes motorvonatok üzembeállásának függvényében.
Célunk, hogy a frissen felújított Budapest–Hatvan vonal megújult infrastruktúráját kihasználva az S76-os vonatok segítségével jövő évtől járatsűrítést adjunk Pécel és Budapest XVII. kerülete, Rákosmente számára is, egyúttal új körvasúti kapcsolatokat nyissunk ezekből az irányokból, a hatvani vonal elővárosi utasai számára Újpalota, Újpest és Óbuda felé
– közölte Vitézy Dávid.
A Facebook-oldalán arra is felhívta a figyelmet, hogy az október 25-től érvényes új vasúti menetrend már elérhető a MÁV utazástervezőjében és az új vasúti menetrendben, a 2-es vonalnál.