A kedvezményezett cégek külpiaci pozícióinak erősödésével busásan meg fognak térülni a nemzeti exportvédelmi programban nyújtott kormányzati támogatások – jelentette ki Szijjártó Péter hétfőn, a program támogatási okleveleket átadó ünnepségén Kecskeméten.
Az MTI beszámolója szerint a külgazdasági és külügyminiszter kijelentette: ezzel a támogatási formával olyan vállalkozásokat segít a kabinet, amelyek nemzetközi összehasonlításban is egyedit tudnak nyújtani.
Az erre szánt 2 milliárd forintos keretből 46 vállalat részesül, köztük három „bátor, a nemzetgazdaság lelkét adó magyar tulajdonú társaságok közé tartozó" kecskeméti cég is.
A BIM Design Kft., a KÉSZ Metaltech Kft. és az Univer Product Zrt. külpiaci tevékenységét a kormány 102 millió forinttal támogatja – közölte, hozzátéve, hogy az érintett vállalatok 2019-ben 8 milliárd forint exportbevételt értek el és a pluszforrás ennek megsokszorozását teszi lehetővé, azaz gazdasági értelemben is jó befektetés. Szijjártó Péter hangsúlyozta:
A VILÁGJÁRVÁNY FELFORGATTA AZ ÉLETET, ÉS NEM CSUPÁN EGÉSZSÉGÜGYI, DE GAZDASÁGI KIHÍVÁSOKAT IS HOZOTT, EMBEREK TÖMEGEINEK MUNKAHELYÉT VESZÉLYBE SODORVA.
Mindez új korszakot nyitott a világgazdaságban, ahol „vérre menő verseny indult a nemzetközi piacok újrafelosztása miatt.”
Globálisan szinte minden iparágban átalakulnak az erőviszonyok, vállalatok tömegei kényszerülnek megszorításokra. Ez Magyarországnak az új kihívásokkal együtt új lehetőségeket is jelent
– fogalmazott, hozzátéve, hogy a magyar emberek kreativitása, szorgalma és szakmai teljesítménye nyomán Magyarország gazdasági súlya a méretén jóval túlmutat: míg a lakosságszámot figyelembe véve a 92., addig az exportteljesítményt tekintve a 34. helyen áll a világon. Hozzátette továbbá, hogy a magyar kivitel és a GDP egymáshoz mért aránya 83 százalék felett van, mely a 6. legmagasabb érték az Európai Unióban.
Ezek a számok mutatják a magyar gazdaság erejét és a fejlődés irányát, a kormány egyik kiemelt feladata segíteni a hazai cégeket a világpiacon felmerülő lehetőségek kiaknázásában
– fogalmazott a miniszter, hozzátéve, hogy a vállalkozások külpiaci pozíciójukat márkaépítéssel, digitális fejlesztéssel, marketinggel tudják erősíteni, a kormányzati támogatás pedig ezeken keresztül újabb megrendelésekhez és vevőkhöz juttatja a kedvezményezett cégeket, melyek saját bevételeiket ily módon gyarapítva a magyar gazdaság növekedéséhez és új munkahelyek létrehozásához is hozzájárulnak.