A politikusokban nem, a kormányzatban mérsékelten, a szakértőkben és a külföldi forrásokban viszont annál inkább bíznak a magyarok a koronavírusról szóló hírek olvasásakor. Ez derül ki az Opinio piackutató alkalmazással készült 1100 fős, 16 és 59 év közötti állampolgárokat bevonó országos reprezentatív felméréséből.
A többség nem érdeklődik jobban a járvány, mint bármi más iránt, a fiatalok csaknem fele pedig egyáltalán nem figyeli a koronavírus terjedéséről szóló híreket. A számok azt mutatják, hogy
A nemzetközi trendekkel egybevágóan az orvosok és szakemberek, valamint az egészségügyi intézmények számítanak a legmegbízhatóbb hírforrásnak, a válaszadók egyharmada bízik bennük. A hazai bizalmi, vagy inkább bizalmatlansági helyzetet az írja le legjobban, hogy
A kutatásból az is kiderült, hogy az alkalmazottak elsősorban állásbiztonsági és egészségügyi kérdésekben igénylik a tájékoztatást a munkáltatójuktól. A cégvezetők egyharmadától több információt, általában a vezetőktől pedig korrektséget és hatékonyságot, valamint őszinte, nyitott és empatikus viselkedést várnak a nagyobb bizalom érdekében. Az is látszik, hogy az életkorral és a végzettséggel együtt nő az érdeklődés.
Ami a cégektől kapott információkat illeti, az összkép inkább pozitív: 81 százalék számolt be elegendő, vagy legalábbis használható információról, a többiek viszont semmilyen, vagy hiteltelen tájékoztatást kapnak a munkáltatójuktól. Összességében a vezetői szereppel kapcsolatban is inkább elégedettek a magyarok.
Kommunikációs téren a vezetők egyharmadától többet várnak a munkatársaik, mert ritkán, vagy egyáltalán nem szólítják meg a közösséget, a cégvezetők kommunikációja a válaszadók kevesebb mint negyede (23 százalék) szerint lett intenzívebb az utóbbi időben, a többiek változatlan vagy éppen csökkenő mértékű személyes belső tájékoztatásról számoltak be.
A munkahelyi vezető iránti bizalom erősítésére a korrektség az adu ász. Az összes válaszadó 70 százaléka, a diplomások 82 százaléka emelte ezt ki. Az elkövetett hibák elismerése, az empátia és a nyitottság ugyanakkor csaknem ugyanolyan fontosak, mint a gyors és hatékony intézkedések. Az emberi tényező minden második megkérdezett szerint hozzájárulhat ahhoz, hogy erősödjön a bizalom. Önmagában a láthatóság, vagy az információforrásként történő fellépés azonban nem csodafegyver, mindössze a válaszadók egynegyede tartotta ezeket jó megoldásnak.