Megjelent a Kőbánya felső–Rákos–Rákosliget vasúti szakasz felújításáról és vasúti kapacitásának bővítéséről szóló tervezői tender az Európai Unió Hivatalos Lapjában – közölte a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid. Szerinte a Keleti pályaudvar és Kőbánya felső, valamint Rákos és Hatvan között már zajló, illetve a jövő tavasztól kezdődő pályarekonstrukciós munkák közül kimaradt köztes vonalszakasz fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a hatvani és újszászi, naponta tízezrek által igénybe vett elővárosi vonalakat többen és kényelmesebben használhassák, a vonatok sűrűbben járhassanak Budapestre – írta a távirati iroda.
A Budapest Fejlesztési Központ a MÁV-val együttműködésben kialakított tervezési programja szerint új, harmadik vágány létesül Kőbánya felső és Rákos, valamint Rákos és Rákosliget között, helyreáll az eredeti, 100 kilométer per órás pályasebesség, és kiépül az ETCS L2-es páneurópai vonatbefolyásoló rendszer. Kőbánya felső peronjai átkerülnek az Élessarokhoz, kisebb gyaloglással, akadálymentesen lehet majd átszállni a villamosokra, buszokra. Ugyancsak magas peron készül az újszászi 120a vonal megállóinál, állomásainál Gyömrőig bezárólag, bővülnek a P+R, B+R kapacitások is — jelezte Vitézy Dávid.
A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik a napi 42 ezer ingázóval. Felújításáról a nyáron döntött a kormány egy átfogó elővárosivasút-fejlesztési program keretében. A munkák előkészítését és a tervezést a Budapest Fejlesztési Központ irányítja, a tervezőknek európai uniós nyílt közbeszerzési felhívásra lehet jelentkezni.