A BKV-pályázatot megnyerő, offshore hatterű cég (CR-Facilities Zrt.) kockázatairól már májusban tudhatott a főváros vezetése, mert azok, akik döntést hoztak, ismerték ezt a céget, illetve az összes jogi problémával tisztában voltak, mégis vele kötötték meg a buszbérlésről szóló szerződést – erről beszélt Láng Zsolt, a Fidesz fővárosi frakcióvezetője a Kossuth Rádió Vasárnapi újság című műsorában.
A BKV tavasszal írt ki egy pályázatot hat darab busz bérlésére. Több cég is jelentkezett, de mint Láng Zsolt fogalmazott, az egyik „gyanús volt”.
Olyan szinten volt gyanús, hogy az autóbusz- és trolibusz-üzemeltetési igazgatóság, amelyik kiírta a BKV-ból ezt a közbeszerzést, saját cégén belül jelezte a vállalatbiztonsági csoportnak, hogy vizsgálják meg ezt a céget, mert 17 milliós törzstőkéje van, egy héttel a közbeszerzés lezárása előtt lett bejegyezve egy fővel, tehát nincs arra garancia, hogy érdemben lehet szerződni ezzel a céggel
– részletezte, hozzáfűzve, a vállalat biztonsági csoportja lebonyolította a vizsgálatot, később közepes vállalatbiztonsági kockázatot állapított meg a cégnél. Szerinte emiatt azonnal ki kellett volna zárni ezt a céget a közbeszerzésből, és nem lett volna szabad győztesnek kihirdetni.
A főpolgármester a héten a közösségi oldalán magyarázkodott. Egyrészt azt írta, a BKV nem köt buszbérleti szerződést a zavaros hátterű céggel, másrészt azt, hogy a BKV felszólítása nyomán a cég még kötbért is fizet a fővárosi vállalatnak, mert nem szállította le a buszokat.
Láng Zsolt emlékeztetett, a cég „háttértulajdonosa” az a Leisztinger Tamás, aki Tüttő Kata főpolgármester-helyettes élettársa volt. A fideszes politikus szerint a főpolgármesternek felül kellene vizsgálnia az ügyet. Ha ezt nem teszi, akkor szerinte Tüttő Kata mellett maga Karácsony Gergely is tevékeny részese a botránynak.