A Semmelweis Egyetem központi telefonszámán (06-1-459-1500) az 1-es gombot megnyomva információkat kaphatnak a bennfekvő koronavírusos betegek hozzátartozói az egyetemi klinikákon folyó Covid-ellátás gyakorlati kérdéseiről, így egyebek mellett a csomagküldés és a jelen helyzetben csak kivételes esetekben engedélyezett látogatás lehetőségeiről.
A témák szerint menüpontokba rendezett tájékoztatás a nap 24 órájában hallható, és a leggyakoribb kérdésekre a válasz a Klinikai Központ honlapján írásban is elolvasható. Ezen túl minden hétköznap 8–16 óra között érhetők el személyesen a diszpécserek a call centeren belül a 6-os gomb megnyomásával.
Minden hétköznap 8 és 16 óra között egy diszpécser is elérhető, valamint munkanapokon 12 és 16 óra között a hozzátartozók egy adott beteg állapotáról is kérhetnek rövid felvilágosítást. A telefon nyomógombjainak segítségével kiválasztható a munkatárs kapcsolása opció, amellyel az érintettet kezelőegység diszpécseréhez továbbítják az érdeklődőt. Telefonon az orvosi dokumentációban a beteg által erre kijelölt hozzátartozó kaphat csak információt.
Mivel a járvány miatt látogatási tilalom van az egészségügyi intézményekben, nagyon sokan telefonon érdeklődnek például arról, hogyan tudnak csomagot küldeni hozzátartozójuknak, mit érdemes beletenni.
Az információs vonal kialakítására azért volt szükség, hogy a hozzátartozók kiszámítható módon információhoz tudjanak jutni a legfontosabb gyakorlati kérdésekről, ugyanakkor a teljes védőfelszerelésben dolgozó orvosok és ápolók minden figyelmüket a betegellátásnak tudják szentelni – mondta Tamási Lilla egyetemi tanár. Hozzátette:
telefonon csak nagyon indokolt esetben érdeklődjenek a hozzátartozók, amennyiben a beteg állapota megengedi, vele tartsák a kapcsolatot, hiszen a napi vizitek során minden páciens részletes tájékoztatót kap a vele kapcsolatos tudnivalóról.