Jogszerű magatartásra szólította fel a médiatanács a Hír TV és a Magyar Katolikus Rádió 102,6 Mhz szolgáltatóját – közölte a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) kommunikációs igazgatósága szerdán az MTI-vel.
A közlemény szerint a Hír TV szolgáltatója öt alkalommal túl hangos reklámot, a Magyar Katolikus Rádió 102,6 Mhz szolgáltatója pedig a szerződésben vállaltakhoz képest kevesebb saját műsorszámot tett közzé.
A médiatanács a jogi következmények kiszabásakor minden esetben a fokozatosság és az arányosság elve alapján, az ügyek összes körülményét figyelembe véve állapítja meg a jogkövetkezmények adott formáját, mértékét – írták. Kitértek arra is: a testület megbízta az NMHH-t, hogy idén is működtesse a valóságshow-barométerét, amelynek elsődleges célja, hogy a gyermekek védelmében a hatósági vizsgálatokon túlmutató módszerekkel elemezze, és az internetes publikáción keresztül szemléltesse a műfajban megjelenő aggályos tartalmak változásait.
A hatóság a november közepén elindult Való Világ powered by Big Brother 10 című műsorban megjelenő káros magatartásmintákat számszerűsítve heti rendszerességgel jelenteti meg. Az előző kilenc évad tapasztalatai alapján a „VV-barométer” az adott műsort hat változó – a szexualitás, a szexuális kontextusban megjelenő meztelenség, a trágár kifejezések, a dohányzás és a direkt, illetve indirekt módon feltűnő alkoholfogyasztás – segítségével kvantitatív módszerekkel elemzi
– tudatták. A tájékoztatás szerint az NMHH a barométerrel a tudatos médiafogyasztás fontosságát és az aggályos, káros tartalmak jogszabályokon túlnyúló, ártalmas hatását kívánja bemutatni.