Közbeszerzést írtak ki a Budakeszi úti, illetve a Budakeszi községén belüli utak buszsávjának tervezésére – írta Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója a Facebookon. A cél az, hogy a felgyorsított buszokra a most még gépkocsival járók minél nagyobb része váltson át.
A projekt keretében P+R és B+R parkolók is létesülnének, hogy Budakeszi távolabb eső részeiből, illetve a környező településekről is meg lehessen közelíteni az autóbuszokat. Ezek végállomását a városból Pátyra, illetve Telkire kivezető utak mellé célszerű telepíteni a P+R szolgáltatással együtt – részletezi Vitézy Dávid. Több politikussal már régóta közösen dolgoznak a probléma megoldásán, ennek eredményeként arra jutottak, hogy „nem egybefüggő buszsáv a megoldás, hanem több rövidebb buszsáv”, mivel az útvonal sok zöldterületet érint és sűrűn lakott részeken halad át.
A hosszú távú cél az lenne, hogy a környező településekről inkább az M1-es autópálya felé irányítsák a forgalmat. Azt is meg kell vizsgálni – hangzik a Facebook-poszt –, hogy hatékonyan csökkentené-e Budakeszi forgalmi terhelését egy olyan elkerülő út, amely a Telki, illetve Páty felől jövő utakat kötné össze a Budaörs felé haladó úttal. A térségben a buszok gyakran dugóba kerülnek, és menetidejük emiatt rendszerint 20-30 perccel nő. A gépjárműforgalom „kritikus szintre emelkedett a környéken, emiatt pedig a probléma kezelése halaszthatatlanná vált.”
Vitézy Dávid szerint a kormány és a Budapest Fejlesztési Központ
A KÖTÖTTPÁLYÁS TÖMEGKÖZLEKEDÉSI MEGOLDÁSOKAT PÁRTOLJA
mindenhol, ahol csak lehetséges, de ebben a térségben ez az alternatíva – részben a domborzati viszonyok miatt – rövid távon nem opció.