Közel 2,5 milliárd forintra növekedett az RTL Magyarország a magyar államtól származó éves reklámbevétele a nemrég lezárult évben – tudta meg a Media1. A pontos összeg 2 495 600 000 forint, és megjegyzik azt is, hogy az államtól származó bevételük 29 százalékkal növekedett 2019-hez képest. Akkor a cégnél az állami reklámköltés mértéke még mintegy kétmilliárd forint volt.
A Media1 kérdésére az RTL Klub tájékoztatott arról is, hogy a 2020-as állami reklámbevételből 1,863 milliárd forint – a teljes, a cégnél elköltött összeg mintegy 75 százaléka – társadalmi célú reklám volt.
A koronavírus-járvány első és második hulláma alatt is megnőttek acsatornának az államtól származó bevételei. Míg februárban nem költött az állam a médiavállalatnál reklámra, áprilisban nagyjából egymilliárd forint értékben fizetett az állam a reklámokért.
A 2020-as állami reklámbevételekre vonatkozó kérdésekkel a Media1 megkereste a TV2-t is, amelytől azonban még nem érkezett válasz.