Továbbra is marad a digitális oktatás a középiskolákban, derült ki a tegnapi kormányinfón Gulyás Gergelytől. A hírre reagálva Horváth Péter, a Nemzeti Pedagógus Kar elnöke úgy nyilatkozott:
Túlságosan nagy meglepetést nem okozott ez sem a diákoknak, sem a tanároknak.
Kifejtette, hogy az országos tiszti főorvos, illetve a szaktárca (Emmi) államtitkárságának eddigi nyilatkozataiból már sejteni lehetett, hogy nem várható enyhítés a jövő héttől a középiskolai oktatásban.
A diákok és a tanárok megértik a helyzet súlyosságát, de egyre inkább várják és remélik, hogy lehetőség lesz visszatérni a jelenléti oktatásba.
Horváth Péter, aki egyben a győri Révai Miklós Gimnázium igazgatója, kitért arra is, hogy a diákok számára a digitális oktatás terén a legnagyobb kihívás a természettudományos tantárgyak, illetve a matematika elsajátítása.
Korábban az Indexnek elmondta, hogy ősszel a gimnáziumban a digitális oktatás bejelentésekor
nyilvánvalóan elszomorodtak a gyerekek, különösen az érettségire készülő végzősök, akik várják a szalagavatót, a ballagást, az utolsó időszak közösségi eseményeit.
A diákok számára ez a mindennapi tanulásban nem érzékelhető, és a jegyek terén sem okoz különösebb problémát a digitális oktatás.
Arra a kérdésre, hogy a 2021-es érettségi egy petíció nyomására elmaradhat-e, úgy reagált, nem tartja reálisnak. Az iskolaigazgató kiemelte, hogy ez egy záróvizsga, és kapcsolódik a felsőoktatási felvételihez, ezért
nehezen tudja elképzelni, hogy idén osztályzatok alapján értékeljék a végzős tanulókat.
A Nemzeti Pedagógus Kar elnöke hozzátette azt is, hogy azok az idén érettségiző diákok, akik ugyan most még digitális tanrendben tanulnak, és ősszel a felsőoktatásban folytatják tanulmányaikat,
nem fognak kevesebb tudással beülni az iskolapadba.
Úgy véli, a diákok, akik egyetemre, főiskolára készülnek, kellő motivációval rendelkeznek ahhoz, hogy akár saját maguk is megfelelően felkészülten vágjanak bele a továbbtanulásba.