A Budapesti Rendőr-főkapitányság közleményben mondja el, hogyan próbálják meg ismeretlenek megszerezni az adatainkat. Mindenki jól figyeljen.
A bankom ügyintézőjeként bemutatkozó férfi telefonon hívott január 28-án, majd a szokott bevezető után („a beszélgetést minőségbiztosítási okokból rögzítjük”, stb.) rögtön a lényegre tért: azért hívom, asszonyom, mert a bankkártyáját valószínűleg feltörték. Indítottak róla egy 22 ezer forintos utalást, amit a rendszer blokkolt, tehát az utalás sikertelen volt. Fizetett ön a mai napon a kártyájával? – kezdi történetét a police.hu-n egy érintett számlatulajdonos.
Mint mondja, ezt követően azt kérte a csaló, hogy egyeztessék az adataikat.
Igyekezett gyorsan, határozottan feltenni a kérdéseit, én azonban némi zavart éreztem a hangjában, ezért az adategyeztetés helyett kértem, hogy legyen szíves, adja meg a számát, majd én visszahívom, mert nekem nem jött SMS-értesítés a bankomtól sem sikeres, sem meghiúsult utalásról, ezért ennek szeretnék utánanézni
– számol be történetéről.
Szerinte ez annyira megzavarta az állítólagos banki ügyintézőt, hogy meg is szakította a beszélgetést.
Én pedig annak ellenére, hogy szerencsére nem tudtak becsapni, rögtön felhívtam a bankom telefonos ügyfélszolgálatát.
Az látszik, hogy nagyon résen kell lenni, hogy ne verjenek át minket. A rendőrség ezért érthető és hasznos tanácsokat ad arra az esetre, ha ilyen/ehhez hasonló történne velünk, érdemes megfogadni őket, ezeket változtatás nélkül közöljük az alábbiakban:
Ha adathalász elkövetők birtokába kerültek az adataink, haladéktalanul jelezzük az esetet a bankunk felé annak központi telefonszámán, e-mail-címén vagy személyesen bármelyik bankfiókban, illetve tegyünk rendőrségi feljelentést – írják.