Ma hajnalban közlekedett először Szegeden a vasútvillamos. A Stadler Citylink névre hallgató szerelvénye spanyol és magyar szakemberek kíséretével járta be az utat, amelyet olyan sokszor fog még, amikor várhatóan az év végétől átadják a forgalomnak.
A szerelvény lassan és óvatosan ért a nagyállomásra, majd visszafordult a Rókus állomás felé. A menetet egy ideig Majó-Petri Zoltán, a szegedi közlekedési társaság vezetője is kísérte.
A tegnap napközben még a Csáky utcai trolitelepen ácsorgó tram-train 23 óra után nem sokkal indult el az 1-es villamosvonalon. A trolibusztelephelyen is tárolni fognak majd néhány vasútvillamost ideiglenesen, noha ez közúti vasúti kapcsolattal nem rendelkezik, nagyvasúton azért elérhető innen az 1-es végállomása. Bár ez a helyzet még sokáig nem fenyeget, hiszen egyelőre csak két ilyen szupervillamos van az országban, és a második összeépítése még csak most kezdődött el.
A 216 férőhelyes dízel-villamos hibrid Szeged és Hódmezővásárhely villamosvonalán a KRESZ előírásai szerint csak óránként 50 kilométeres sebességgel haladhat, a két város közötti nyílt vonalon viszont százas tempóval szállíthatja majd az utasokat.