A járvánnyal összefüggésben tavaly kilencvenhárom, idén március 23-ig pedig ötvennégy beadvánnyal fordultak az Alapvető Jogok Biztosának Hivatalához – írja a Népszava.
Az ombudsman alaptevékenységét érintő, összesen 147 beadvány közül az egyedi konkrét panaszok nagy része munkavállalóktól, kisvállalkozóktól érkezett, akik tanácsot vagy segítséget kértek megélhetési problémáik megoldásához. Számos panaszos gyermeke oktatási-nevelési intézményi ellátását kifogásolva nyújtott be beadványt.
Tavaly inkább a kötelező maszkviselésről és az egyes korlátozások elleni tiltakozásról szóltak a panaszok, 2021-ben ezeket az oltással, az oltási sorrendről, a regisztrációról, valamint az oltási igazolványról szóló megkeresések váltották fel.
Kozma Ákos ombudsman és helyettesei már 2020 márciusában közös közleményben hívták fel a szélesebb nyilvánosság figyelmét arra, hogy a járvány miatt leginkább a kiszolgáltatott, sérülékeny helyzetű csoportok alapjogainak az érvényesülésében merülhetnek fel nehézségek
– hangsúlyozta a lapnak adott válaszában a hivatal.