Az agglomerációs települések megállóinak korszerűsítése nemcsak az ingázók, de a budapestiek érdeke is.
Közel tízezer autó-parkolóhely és több mint nyolcezer kerékpártároló épül Budapesten és az elővárosokban a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia keretében. Ebből most 3250 P+R parkoló és 2200 B+R kerékpártároló-férőhely tervezésére írt ki közbeszerzést a Budapest Fejlesztési Központ (BFK).
Az elővárosokból az utasok kétharmada autóval érkezik ma Budapestre, tízből csak hárman választják a közösségi közlekedést, ezen kell változtatni. Ha megvalósul a vasúti stratégia koncepciója, 80 százalékkal növekedhet az elővárosi vasútvonalakon utazók száma, ezzel párhuzamosan pedig jelentősen csökkenhet a fővárosba áramló autóforgalom
– áll a BFK vezérigazgatója, Vitézy Dávid és Fürjes Balázs államtitkár által jegyzett közleményben.
A vasútfejlesztések kulcsfontosságú eleme az állomások, megállóhelyek megközelíthetőségének javítása. A most kiírt tervezési közbeszerzés nyolc vasútvonalat érint, ezek
Itt kezdődnek új P+R parkoló- és B+R kerékpártároló-tervezések, egy év alatt csaknem ötven helyszínen.
A fentieken túl a H5-ös, H6-os, H7-es HÉV-eken zajlik, a 71-es veresegyházi és a 142-es lajosmizsei vasútvonalon, illetve a H8-as és H9-es HÉV-eken pedig a közeljövőben indul (illetve folytatódik) a tervezés. A közlemény szerint a fejlesztés az agglomerációban nemcsak az ingázók, de a budapestiek érdeke is, mert a belváros forgalomcsillapításához versenyképesebb agglomerációs közösségi közlekedés kell, ehhez pedig annak lehetősége, hogy a gépkocsit, illetve kerékpárt a vasútállomásnál lehessen hagyni.
(Borítókép: Kerékpárok az új P+R és B+R parkolók átadása napján a Dunakeszi-Gyártelep vasútállomásnál az új parkolóban 2020. december 11-én. Fotó: Máthé Zoltán / MTI)