A harmadik tram-train-szerelvényt is teherautókra rakták a Stadler valenciai gyárában, ahonnan egy hét alatt érkezik meg a szentesi motorgarázsba. A vasút-villamos ezúttal is három darabban jön, mint előző két társa, és idehaza szerelik össze, a MÁV-nál.
A Vásárhely 1 névre keresztelt első Citylink-szerelvény január végén érkezett az országba, március idusán pedig már itt volt a második is. A vasút-villamosok hazai közforgalmú és városi vasúti pályákon való futásához szükséges futópróbák azóta folyamatosan zajlanak a két járművel.
A 37 méter hosszú, hetvenegy tonnás dízel-villamos hibridek a Szeged és Hódmezővásárhely közötti nyílt vonalon dízelmeghajtással, 100 kilométer/órás sebességgel szállíthatják majd az utasokat, a két városon belül pedig villamos üzemmódban közlekednek majd. Ehhez közel négy kilométeres, egyvágányú villamospálya épült Hódmezővásárhelyen összesen öt váltóval és hat megállóval, ahol az ellenkező irányba közlekedő szerelvények találkozni tudnak.
A komfortos, nagy részben alacsony padlós és akadálymentes járművekből összesen 12 szerelvény érkezik, de idén csak az első három forgalomba állítását ígérik. Mindenesetre a beszerzést alaposan fel kell turbózni, ha el szeretnék érni, hogy csúcsidőben negyedóránként járjanak. Lázár János, a tram-train kormánybiztosa legalábbis azzal kampányolt, hogy a beruházással naponta 10 ezer ember utazását tehetik kényelmesebbé a két Csongrád-Csanád megyei település között.