2021. április 10., szombat 15:03
Több mint 300 ezer fiatal töltötte ki eddig a DUE Médiacsoport online edukatív tesztjeit. A Nagy Diák Tesztek visszajelzést adnak arról, miként gondolkodik a Z-generáció, milyen tudással rendelkeznek, és egyáltalán kik ők, mik a kedvenc filmjeik, zenéik, kommunikációs eszközeik.
A DUE Médiacsoport több éve szervez teszteket a legkülönbözőbb témákban, jellemzően a 14-20 éves korosztályt megcélozva. Az 1995 és 2010 között született fiatalok a nagybetűs élet előtt állnak, hamarosan a munkaerőpiacra lépnek, vagy már most is dolgoznak, befolyásolják Magyarország működését és alakítják annak jövőjét.
A 300 ezer egyéni kitöltés után érdekes kép bontakozik ki a fiatalokról:
- 93 százalékuk használ okostelefont az utóbbi tesztek kitöltési adatai alapján.
- 97 százalék tudta, hogy szexuális tartalmú képet netes felületre feltölteni veszélyes lehet, mert az ember könnyen elveszítheti a kontrollt a kép további sorsa felett.
- 87 százalék pontosan megjelölte, hogy mi az a clickbait, szenzációhajhász, kattintásvadász tartalom, azonban a mém megnevezésével kapcsolatban már messze nem voltak ennyire magabiztosak.
- Kimondottan jók a pénzügyi elméleti kérdésekben, tudják, mi az infláció és az ÁFA, ismerik a diákhitelt és annak működését. A gyakorlati, praktikus dolgokban is tájékozottak, például tisztában vannak a protokollal abban az esetben, ha elvesztik, vagy ellopják a bankkártyájukat.
- Rosszul teljesítettek azonban a fiatalok az általános biztosítások kérdéskörében.
- Kimondottan tájékozatlannak mutatkoztak a fiatalok egyes bűnmegelőzési kérdésekben, azt, hogy ki számít bűnsegédnek, mindössze 18 százalék fogalmazta meg helyesen. De az újtípusú pszichoaktív drogokkal kapcsolatos szabályozással, büntethetőséggel sincs tisztában a többség.
- A korábbi generációk filmjei, zenéi egyáltalán nem ismeretlenek a fiatalok előtt, 98 százalék ismeri a Tankcsapdát, 79 százalék Lugosi Bélát Dracula szerepével azonosította és 78 százalék azt is tudta, hogy a Vukot Fekete István írta, de a Macskafogó és a Körhinta című filmek is népszerűnek mutatkoznak.
„A tesztekkel hasznos tudást kapnak a játékosok, és ezzel az egyén szintjén történő edukáció valósul meg. A nagy kitöltőszám és az egymást követő években újra jelentkező programok már társadalmi szintre is emelik az ismeretbővítést, a szemléletformálást” – mondta dr. Szayly József, a DUE Médiacsoport vezetője.
„Ez a korosztály hagyományos módszerekkel nehezen megszólítható és aktivizálható.
Éppen ezért innovatív és kreatív formában juttatjuk el a teszteket a célcsoporthoz azokon a platformokon, amelyeket a leginkább használnak és kedvelnek – tette hozzá Szayly József.