Április 15-én, csütörtökön jelent meg első alkalommal a HUNGRAIL Magyar Vasúti Egyesület Magyar Vasút című lapja, az Indóház Kiadó gondozásában.
Hámori Ferenc főszerkesztő, kiadóvezető az Indexnek elmondta, hogy 2021 a vasút európai éve, ennek apropóján adják ki a kéthetente megjelenő lapot, ami az olvasóközönség mellett a gazdasági szereplőket és a döntéshozókat is megcélozza.
Szükség van a közlekedés zöldítésére, a fenntartható megoldásokra, a vasút pedig már most is az egyik leginkább környezetbarát utazási és szállítási lehetőség.
A Magyar Vasúttal támogatnák a további fejlődést. Bemutatják, milyen módon lehet alkalmazni a digitális technológiákat, még hatékonyabbá, és zöldebbé tenni a közlekedést, ezzel párhuzamosan kényelmesebbé, gördülékenyebbé téve az utazást.
Az elmúlt évtizedben számos fejlesztés történt, ilyen például a korszerű motorvonatok megjelenése, vagy a megújult pályahálózat. Ezek mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a felhasználó vagy az áru minél egyszerűbben juthasson el A-pontból B-pontba.
A lap egyik célja, hogy áttekintsék a fejlesztéseket, valamint ismertessék azokat a gyakorlati megoldásokat, amelyek segítik a fejlődést.
Az újság egyik feladata, hogy pozitív irányba alakítsuk a vasútról alkotott képet, a másik, hogy hozzájáruljunk ahhoz a célhoz, hogy csökkenjen a közlekedés károsanyag-kibocsátása, miközben az áruszállítások felét 2050-ig a közútról a vasútra kell terelni.
Az elemzések elkészítésében együttműködnek a Közlekedéstudományi Intézettel, és különböző egyetemekkel is, hogy minél pontosabb és relevánsabb információkkal támogathassák a döntéshozók munkáját.
A főszerkesztő kérdésünkre arra is kitért, hogy a Magyar Vasút inkább egy gazdasági jellegű lap lesz, míg az Indóház vasúttörténeti tematikát visz, ezért nem fenyeget az a veszély, hogy gyengítik egymást a piacon.