Az első vasút-villamos várhatóan ősztől szállítja majd az utasokat Szeged és Hódmezővásárhely között. A MÁV-Start még 2017 májusában szerződött 12 jármű beszerzésére a spanyol Stadler Rail Valenciával. A dízel-villamos hibrid tram-traineken összesen 216 férőhely lesz, amelyből 4 mozgássérült hely.
A szegedi és hódmezővásárhelyi villamosvonalon óránként 50 kilométeres sebességgel közlekedhetnek a szerelvények, míg a városok közötti nyílt vonalon akár százzal is roboghatnak majd dízel üzemmódban.
Lázár János fideszes országgyűlési képviselő szerdán a közösségi oldalán arról írt, hogy tovább fejlődik a vasút-villamos projekt. Szegeden ugyanis egy 3000 négyzetméteres csarnok épül, a szakemberek pedig azon dolgoznak, hogy megfeleljenek a legszigorúbb előírásoknak.
Eddig három tram-train-szerelvény érkezett a Stadler valenciai gyárából a szentesi motorgarázsba. Mindegyik három darabban jött, és hazánkban szerelték össze a MÁV-nál.