A MÁV-csoport kormányzati támogatással valósítja meg a saját fejlesztésű IC+-kocsik gyártását célzó programját, amely a járműállomány fiatalítását, minőségi cseréjét szolgálja a távolsági és nemzetközi forgalomban.
A Szolnoki Járműjavító területén kétmilliárd forintos fejlesztés van folyamatban, ami a KISS-motorvonatok karbantartóbázisát és egy háromállásos műhely kialakítását teszi lehetővé, utóbbi hozzájárul az IC+-kocsi-gyártás kapacitásbővítéséhez is.
A MÁV START vezérigazgatója közösségi oldalán osztotta meg az új IC+-vezérlőkocsi prototípusáról készített animációt. Kerékgyártó József a videó kísérőszövegében azt írta, hogy jól halad a vezérlőkocsik tervezése, amit a prototípusok legyártása követ majd.
A gyártás központja Szolnok lesz, de több üzemünk és sok magyar kis- és közepes vállalkozás mint beszállító is csatlakozik. Ezáltal mintegy ötszáz embernek ad közvetve vagy közvetetten munkát az IC+ gyártása
– hangsúlyozta a vasúttársaság vezetője, hozzátéve, hogy a gyártmányok fejlesztésében kiemelt hangsúlyt kapnak az utasok tapasztalatai.
A belföldi forgalomra tervezett 70 darab IC+ gyártása 2019 augusztusában kezdődött. Az új szériában 35 másodosztályú, akadálymentesített, többcélú teres kocsi és 35 első és prémium osztályú jármű készül el. Az ígéretek szerint hónapokon belül meglesz a bisztróval kiegészülő első osztályú kocsi is, amellyel az idei nyári balatoni szezonban már találkozhatnak az utasok. A vezérlőkocsiból több mint 60-at készülnek legyártani, az első prototípus várhatóan 2024-ben állhat forgalomba.