Index Vakbarát Hírportál

Jelentősen csökkent az üdítőitalok, gyümölcslevek cukor- és kalóriatartalma Magyarországon

2021. április 27., kedd 13:19

A Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség tagvállalatainak önkéntes vállalásai nyomán 2010–2020 között összesen negyvenhárom százalékkal csökkent a hazai üdítőitalok és gyümölcslevek átlagos cukor- és kalóriatartalma – olvasható a Vendéglátás Magazin oldalán.

A cikkben kifejtik, hogy a magyarországi élelmiszergyártó ágazatok közül elsőként és a mai napig

egyedül a Magyar Ásványvíz, Gyümölcslé és Üdítőital Szövetség fogadott el önkéntes cukor- és kalóriacsökkentési programot.

Az italgyártó vállalatok azt tűzték célul, hogy 2020 végéig felére csökkenjen a Magyarországon forgalomba hozott alkoholmentes italok (szénsavas üdítőitalok, gyümölcslevek, jegesteák) átlagos cukor- és kalóriatartalma a 2010-es értékekhez viszonyítva. Ez majdnem sikerült, hiszen a negyvenhárom százalék egy közeli érték.

A szövetség tagjai amolyan „kétfrontos támadást” hajtottak végre, hiszen az elmúlt években jelentős mértékben átalakították termékeik receptúráját, új, innovatív termékeket vezettek be, valamint

bővítették kínálatukban az alacsony kalóriatartalmú és kalóriamentes termékek arányát.

Ezt egészítette ki a cégek marketingtevékenysége, ami a tudatos folyadékfogyasztásra ösztönzi a fogyasztókat, az egészségesebb alacsony energiatartalmú vagy kalóriamentes italokat figyelmükbe ajánlva.

Az elmúlt 10 évben végrehajtott intézkedések eredményeként:

Rovatok