Reklámkampány keretében szeretné rávenni az embereket a Budapesti Közlekedési Központ arra, hogy térjenek vissza a tömegközlekedéshez – írja a Népszava.
Az e célból kiírt tender keretösszege nettó 150 millió forint, ami a fővárosi cégek esetében jelentősnek mondható, a kormányzati médiatendereken kiosztott összegektől azonban jócskán elmarad.
A BKK ötletét az indokolta, hogy a koronavírus-járványhelyzet nyomán mintegy felére csökkent a tömegközlekedők száma, ami csaknem 25 és fél milliárd forintos menetdíjkiesést jelentett a cégnek tavaly. Emiatt a fővárosi önkormányzatnak 17 milliárd forinttal kellett kisegítenie a BKK-t.
Az előzetes becslés idén is 19-25 milliárd forintos bevételkiesésről szól, a fővárosi kasszában azonban csak 15 milliárd forint a tartalék.
A tender nyertesének feladata a BKK kommunikációjához kapcsolódó médiaügynökségi, médiatervezési és médiavásárlási feladatok ellátása lesz. A BKK által tervbe vett 5-15 kampánynak valamennyi médiafogyasztóhoz el kell érniük, de hangsúlyt fektetnének a Facebook és Google platformjain futó hirdetésekre is. A cég általánosságban is szeretné javítani az online kommunikációját.
A közbeszerzési szabályok egyébként szigorúan kötik a BKK-t, közvetlenül csak 15 millió forintos értékhatárig lehet médiafelületekkel szerződni, efféle szerződéseket is csak nagyon indokolt esetben köthet. Egy ekkora médiakampány azonban emellett is komoly kihívást jelenthet a cégnek jelenlegi helyzetében.