Gáthy Barnabás 1954-től 47 éven át dolgozott a Ganz Vagon- és Gépgyárban, majd annak utódvállalatainál, a Ganz-MÁVAG-ban és a Ganz Hunsletnél. Tevékenységét mindvégig egyetlen munkahelyen, a vasúti jármű konstrukciós osztályon fejtette ki.
Kiemelkedő szerepe volt a vállalat által gyártott városi közlekedési eszközök konstrukciójában. Ezek közül a legfontosabbak a BKV részére készült Ganz csuklós villamosok, a millenniumi földalatti szerelvényei, a magyar metró prototípus, valamint a DKV középmagas padlós villamos kocsijai voltak. Pályafutásának nemzetközi tekintetben is kiemelkedő alkotása volt a speciális kivitelű új zélandi villanyvonat.
Szakmai munkásságát a közlekedési vállalatok is elismerték, 90. születésnapja alkalmából a BKV az általa tervezett csuklós villamossal ünnepi menetet rendezett a tiszteletére.