Tüttő Kata szerint a budapesti tömegközlekedés olyan helyzetben van, mint az egészségügy: a szerelők, járművezetők elköteleződése tartja életben.
Tizensok év alatt 800 milliárdnyi beruházás maradt el a budapesti közösségi közlekedésben, a helyreállítási alap eszköze alkalmas lenne arra, hogy ezt az adósságot el tudják kezdeni törleszteni
– mondta a főpolgármester-helyettes a Spirit FM műsorában.
Arról is beszélt, hogy szerették volna a buszokat lecserélni elektromos járművekre, a villamoshálózatot bővíteni, erre pedig a helyreállítási alapban szereplő összeg alkalmas lett volna.
Hozzátette: vállalták volna a hitelt is, hiszen olyan rossz állapotban vannak a buszok, hogy ez megtérült volna.
A BKV hitelkérelmét azonban a kormánynak is jóvá kell hagynia, ám azt egyelőre nem kapták meg.
Ha a magyar kormány azt mondja, hogy nem engedi a BKV-nak ezt a hitelfelvételt, annak az a következménye, hogy olyan állapotú buszok mennek ki egy nagyobb számban az utcákra, amik nem élik meg a nap végét
– ecsetelte a hitelfelvétel késlekedésének kockázatát Tüttő Kata. Emellett arról is beszélt, hogy a budapestiek által befizetett személyi jövedelemadóból nem marad a fővárosban egy forint sem. Megjegyezte, hogy Budapest jelenleg csak a vállalkozások által befizetett iparűzési adóból működik.