Utolsó szakaszába ért a Lánchíd-felújítás előkészítése, a pesti oldalon hétfőn és kedden felállították és összeszerelték a tizenkét tonna teherbírású toronydarut. Az építkezés kiszolgálására a Duna mindkét oldalán egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd, a helyszínre érkező alapanyagokat, valamint hídelemeket ezekkel mozgatják a felújításnál.
A daru horogmagassága 29,75 méter, vagyis ilyen magasra tud emelni, a gémje pedig 45 méterre nyúlik ki. Száztonnás vasbeton súlyokkal rögzítették, hogy fel ne boruljon a hatalmas hídelemek mozgatásakor. Az előzetes felmérések alapján ahhoz, hogy a talaj a felújítás idején elbírja a toronydaruk terhelését, előbb cölöpözni kellett. Ezt egy hatalmas gép végezte, amely külön engedéllyel, fokozott óvintézkedések mellett juthatott el az építési területre. A szerkezet csaknem olyan magas, mint egy ötemeletes épület, ezért már az összeszerelése is nagy odafigyelést és szaktudást igényelt. Összesen négy cölöpöt fúrtak le a talajba, tizennégy méter mélyre.
Az előkészületek hamarosan véget érnek, és jövő szerdán hajnali 4 órakor a kivitelező teljesen lezárja az átjárót és környezetét a gyalogos- és közúti forgalom elől, és elkezdődhet a tényleges munka.
A közbeszerzési eljáráson nyertes A-Híd április 16-án vette át a teljes munkaterületet. Ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait ugyanakkor június közepéig nyitva tartja, és addig a közúti forgalom, így a 16-os és a 105-ös nappali, valamint a 916-os és a 990-es éjszakai autóbuszjáratok is zavartalanul közlekednek a Lánchídon. A Clark Ádám tér és a Széchenyi István tér között – mindkét irányban – ingyenesen lehet utazni a híd teljes lezárásáig.
A közúti forgalomnak várhatóan 2022 decemberében adják vissza a hídpályát, a gyalogosjárdák azonban a munkálatok végéig munkaterületek maradnak. A kivitelezés előreláthatóan 2023 augusztusában fejeződik be, ezután kezdődhet a műszaki átadás-átvételi eljárás. A cél az, hogy Budapest a főváros egyesítésének 150. évfordulójára visszakapja a megszépült Lánchidat.