Index Vakbarát Hírportál

Divatipari stratégiát fogadott el a kormány

2021. július 2., péntek 19:55 | három éve frissítve

2030-ig bezárólag Nemzeti Divatipari Stratégiát fogadott el a kormány. Mindez a Magyar Közlöny pénteki számából derült ki,  amelynek megvalósításáért a Magyar Turisztikai Ügynökség Zrt., illetve a Magyar Divat & Design Ügynökség Zrt. lesz a felelős. 

A stratégia keretében az alábbi feladatcsoportokat jelölték ki: 

  1. Gyártási technológia, márka és termékfejlesztés erősítése,
  2. Hazai szakemberek foglalkoztatása a tervezésben, gyártási folyamatokban,
  3. Iparági fenntarthatóság fejlesztése,
  4. Kereskedelmi kapcsolatok erősítése, export bővítése,
  5. Nemzetközi marketing fejlesztése,
  6. Iparági együttműködések fejlesztése,
  7. Az iparág finanszírozási lehetőségeinek bővítése. 

Annak nyomon követéséhez, hogy mindez hogyan valósul majd meg, egy Monitoring Bizottságot is létrehoznak július 30-ig bezárólag. Továbbá a miniszterelnök kabinetfőnökének először 2022. december 31-én, majd utána négy évente jelentést kell majd készítenie arról, hogy pontosan hogyan is áll a program.

A Magyar Divat & Design Ügynökség leginkább azáltal vált híressé, hogy a miniszterelnök lányának, Orbán Ráhelnek a barátnője és volt évfolyamtársa vezeti azt. 

Rovatok