2021. július 5., hétfő 22:03
Soha nem mértek annyi kerékpárost egy hónap alatt ebben az évszázadban Budapesten, mint idén júniusban − derült ki a Magyar Kerékpárklub közleményéből. A havi bringás forgalom nem csak a tavaly júniust körözte le, hanem az eddigi csúcstartó hónapot, 2020 júliusát is.
A klub szerint érdemes folytatni a kerékpáros fejlesztéseket, mert láthatóan nagy igény van a biciklis közlekedésre, hosszú távon pedig ez az élhető városok kialakításának egyik legolcsóbb eszköze.
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) adatai szerint 23 százalékkal nagyobb kerékpáros forgalom volt idén, mint tavaly júniusban, és 6,5 százalékkal több, mint tavaly júliusban. Kiderült továbbá, hogy
- a budai rakparti kerékpárút a legnépszerűbb útvonal,
- az Árpád hídon 20 százalékkal növekedett a kerékpárforgalom az előző évhez képest,
- a Hungária körúton 25 százalékkal teljesítette túl az előző év azonos hónapját,
- a Múzeum körúton szintén 20 százalékos emelkedés figyelhető meg,
- a Csepelre vezető Weiss Manfréd úton 11,5 százalékkal több a biciklis.
A Magyar Kerékpárosklub már tavaszra, a Bubi indulására javasolta új kerékpársávok gyors, olcsó és egyszerű kialakítását az alábbi helyeken:
- III. kerület, Szőlő utca−Vihar utca forgalomcsillapítással kerékpáros utca
- III. kerület, Gázgyár utca kerékpársáv
- V−XIII. kerület, Szent István körút
- V. kerület, Balaton utca
- V. kerület, Honvéd utca
- V. kerület, Szemere utca
- V. kerület, József Attila utca (Lánchíd lezárásakor)
- V. kerület, Petőfi Sándor utca forgalomcsillapítás
- V. kerület, Szabadság tér Nádor és Október 6. utca közti gyalog-kerékpárzóna táblázás
- V. kerület, Apáczai Csere János utca kerékpáros kétirányúvá tétele
- VI. kerület, Andrássy út szervizút
- VII. kerület, Dembinszky és Wesselényi utca
- VII. kerület, Dohány és István utca
- VIII. kerület, Elnök utca
- IX. kerület, Vágóhíd utca
- XI. kerület, Tétényi út folytatása a Bikás parktól délre
- XI. kerület, Karolina út