A Lánchídra a régi vasbeton helyett acél pályalemezek kerülnek. Csaknem száz új acéltáblát használnak fel a híd felújításához, melyek egyenként hat tonnát nyomnak, mégis könnyebb lesz a megújult híd, mint ezelőtt − közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
A Lánchíd pályaszerkezetének bontása múlt héten kezdődött, a folyamat jelenleg is tart, a vasbeton pályalemezeket felszeletelik és elszállítják. Az új pályaszerkezet elemeit már elkezdték legyártani Csepelen. Az úgynevezett ortotróp acéllemezek jelentősen könnyebbé teszik a hidat, emellett remekül kombinálhatók az építmény megmaradó elemeivel.
Összesen 94 ortotróp acél pályalemez készül, átlagos súlyuk hat tonna. A lemezeket korrózióvédelmi bevonattal is ellátják.
Az elkészült lemezek már a következő hetekben megérkeznek a Lánchídhoz, és közúton, különleges útvonalengedéllyel fogják a helyszínre szállítani őket.
A Lánchíd felújítását végző kivitelező, az A-Híd Zrt. április 16-án vette át a teljes munkaterületet, ezzel egy időben a pesti oldalon lezárta a gyalogos-aluljárót, a budait pedig június 16-ig nyitva tartotta.
Május közepén kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, majd a szakemberek a pesti oldalon felállított toronydaru alapozásán dolgoztak, elkezdték átépíteni a Clark Ádám teret, közben pedig elkészült a Lánchíd függesztett állványzata. A június közepe óta zajló munkálatok alatt teljesen lecsupaszították a hídszerkezetet.
(Borítókép: Bodnár Patrícia / Index)