Több tízmillió forintot költenek el Facebook-hirdetésekre a kormánypárti megmondóemberek. Az influenszereket a 2020 nyarán indított Megafon Központ is támogatja, amely idén újabb képzést indít a közösségi médiában látható „balliberális túlsúly” ellensúlyozására.
A hvg.hu összegyűjtötte, hogy a Megafon Központ, valamint a velük együttműködő kormánypárti megmondóemberek mennyi pénzt költöttek el eddig Facebook-hirdetésekre:
Összesítve:
44 093 220 forint ment el a hirdetésekre.
A cikkben azt is leírták, hogy az influenszereket ebben javarészt a Megafon támogatta. Bohár Dániel és Rákay Philip esetében a teljes összeget ők fizették. Ugyanez igaz a többi szereplőre is, azzal a kitétellel, hogy Deák Dániel 34 ezer forintot, Filep Dávid pedig 58 ezer forintot maga finanszírozott a hirdetésekből.
Azt viszont nem tudni, hogy a Megafon Központ pontosan honnan is szerzi ehhez a pénzt.
Ők azt állítják, hogy adományokból tartják fenn magukat, és az influenszereket is a hozzájárulóik pénzéből finanszírozzák.
A Megafon egyébként Bayer Zsoltot és a Hír TV hírszerkesztőjét, Déri Stefit is támogatja, bár ők még nem kaptak pénzt hirdetésre. Bayer Zsolt esetében ezt az magyarázza, hogy ő már régóta rendelkezik egy kialakult olvasó- és követőtáborral, ezért nincs szüksége erre, míg Déri Stefi csak nemrég, július elsején csatlakozott a csapathoz.
Ha a Megafon hét influenszerének, valamint az oldaluknak a követési számait összeadjuk, akkor kiderül, hogy összesen
234 968 követőjük van.
Ez az elköltött pénzmennyiség fényében nem mondható kiemelkedő teljesítménynek, különösen, mivel rendszerint ugyanazok az emberek szokták elkezdeni követni ezeket az oldalakat. Összehasonlításképp: Orbán Viktor miniszterelnöknek a Facebookon a fenti összesített eredménynél egyedül is sokkal több, 1,1 millió követője van.