Index Vakbarát Hírportál

Újabb negyedszázados Ikarus gyulladt ki, pedig áprilisban kapott friss műszakit

2021. augusztus 2., hétfő 19:50

Az eredetileg 1998-ban üzembe helyezett Ikarus 263-as idén áprilisban kapott friss műszakit, de most, negyed év után tűz ütött ki rajta. 

A lángok az alváznál csaptak fel, amikor a jármű éppen Aggteleken járt. A helyi hivatásos tűzoltók akadályozták meg, hogy nagyobb baj legyen, az oltásról videó is felkerült a BalesetInfó oldalára. Az eset kevesebb mint egy hónappal azután történt, hogy egy másik régi Ikarus kiégett Zsombán. 

Mivel ilyen korú járművek szép számmal szolgálnak még a tömegközlekedési vállalatoknál, jó hír, hogy száz darab új zöldautóbusz beszerzésére nyert el támogatást a Volánbusz. A cég idén tavasszal nyújtott be pályázatot a vásárlásra, és a július 30-i eredményhirdetés alapján Közép-Európában is kiemelkedő darabszámú alternatív meghajtású jármű beszerzésére és a kapcsolódó töltő-infrastruktúra kiépítésére kap vissza nem térítendő támogatást. 

A MÁV-Volán-csoport fenntarthatósági célkitűzéseivel összhangban az autóbusz-állomány fiatalítása mellett fokozatosan annak zöldítésére is törekszenek alacsony vagy zéró károsanyag-kibocsátású járművekkel. A Zöld Busz Program keretében meghirdetett felhíváson a társaság 7 pályázata is sikerrel szerepelt.

Az összesen 100 zöldautóbusz beszerzését követően a Volánbusz üzemeltetheti majd az egyik legnagyobb, alternatív meghajtású járművekből álló autóbuszflottát Közép-Európában.

A társaság már a benyújtott pályázatok értékelési folyamatával párhuzamosan megindította az autóbuszok beszerzését célzó közbeszerzési eljárásait. A vidéki városokban forgalomba állítandó típusok közbeszerzési eljárása még folyamatban van, annak eredményhirdetése a következő hetekben várható. A fővárosi agglomerációba kerülő autóbuszok beszerzését célzó pályázat lezárult, a kapcsolódó adásvételi szerződés megkötését követően megkezdődhet a Mercedes eCitaro típusú szólóbuszok átvétele. 

Aki minket választ utazásaihoz, jól választ, és sokat tesz környezetéért is, hiszen a 100 e-busz 5071 tonnányi szén-dioxid-megtakarítást jelent évente a legnagyobb környezeti ártalomnak kitett városokban és a budapesti agglomerációban

– emelte ki Pafféri Zoltán, a Volánbusz elnök-vezérigazgatója.

Manapság az alternatív meghajtású járművek bekerülési költsége még jellemzően magasabb, mint a hagyományos, belső égésű motorral felszerelt autóbuszoké, ez pedig nagy kihívás elé állítja a jármű-üzemeltetőket. A Zöld Busz Program

hozzájárulással támogatja, ami lehetőséget ad arra, hogy a Volánbusz a legidősebb, elavult környezetvédelmi besorolású motorokkal szerelt autóbuszait ne hagyományos dízelüzemű járművekre, hanem a jövő technológiáját képviselő korszerű zöldautóbuszokra cserélhesse.

Rovatok