A Tarján és a Kecskés István-telep városrészek között közlekedő szegedi 4-es villamos nyomvonala közel hat kilométer hosszú. Mostanában lassabban közlekednek a járművek, és ha minimálisan is, de változott a menetrend.
Majó-Petri Zoltán, a Szegedi Közlekedési Kft. (SZKT) ügyvezető igazgatója azt mondta, hogy a legnagyobb gondot most a kánikula okozza.
Az idei rendkívüli meleg nyári időszakban a pálya romlásának üteme felgyorsult, ami miatt korlátoznunk kellett a járművek sebességét az érintett szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében, így a menetrendet is módosítanunk kellett.
Az igazgató emlékeztetett, hogy tavaly több mint 200 méter hosszan, a Vám tér közelében újították fel a villamospályát.
Akkor a villamossíneket cserélték a MÁV-tól 2019-ben beszerzett használt, de városi felhasználásra alkalmasnak minősített sínekre. Lecserélték a sínek rögzítését is.
Erre akkor több mint 20 millió forintot költöttek, és azt tervezték, hogy folytatják a felújítást, de a világjárvány közbeszólt. A 4-es villamosvonal teljes rekonstrukcióját 2013 óta szeretné az SZKT.
A cég szerint az engedélyes tervek és az építési engedélyek megvannak, de az állam nem fogadott be egy városi pályázatot. Kisebb munkákat azonban még tegnap is végeztek az SZKT szakemberei a vonalon.
Az előzetes tervek szerint évi 50-100 millió forintos ráfordítással négy-öt év alatt lehetett volna a fenntartáshoz szükséges munkákkal végezni, azonban a járvány miatti elvonások, a bevételkiesések ezt a számítást keresztülhúzták.
Ha most sikerülne nekiállni a 4-es villamos komplett pályafelújításának, legalább hárommilliárd forintba kerülne – írja a Délmagyar.