Index Vakbarát Hírportál

Már csak egy hétig lesz káosz a Blaha Lujza téren

2021. szeptember 3., péntek 09:52

Hatodik üteméhez érkezik szeptember 6-án a Blaha Lujza téri csomópont felújítása, ez az utolsó szakasza a forgalomkorlátozással járó munkáknak. A tér legnagyobb belső része változatlanul lezárva marad, tehát sem a járművek, sem a gyalogosok nem használhatják, mivel a legtöbb járdafelületen, valamint a szökőkutak környékén is folytatják a felújítási munkákat.

Az autóval közlekedők továbbra is irányonként két sávot használhatnak a Rákóczi úton, mindössze annyi a különbség, hogy hétfőtől csak a belső sávokon lehet áthaladni a kereszteződésen. A közösségi közlekedés előnyben részesítése érdekében a Keleti pályaudvar felé haladó járatok megállója után az autóbuszoknak van elsőbbségük besorolni a forgalmi sávba, mivel a buszsáv ideiglenesen megszűnt a csomópontban – közölte a Budapesti Közlekedési Központ (BKK). A 7-es autóbuszcsalád megállóját gyalogosan az aluljáró felől, illetve a Népszínház utca és az Astoria irányából egy

MOBIL KERÍTÉSEK ÁLTAL LEVÁLASZTOTT GYALOGOSFOLYOSÓN

keresztül lehet megközelíteni. A 4-es és a 6-os villamos megállója, valamint a 7-es autóbuszcsalád Keleti pályaudvar felé közlekedő megállói közötti, a Rákóczi úthoz közelebbi gyalogátkelő továbbra is zárva van, csak a Népszínház utca felőli felszíni gyalogátkelő használható. A nagykörúti kerékpársáv is ideiglenesen megszűnt a csomópontban, a biciklizőket jobb híján az autók közé terelik. 

A térhez csatlakozó Márkus Emília utca és Somogyi Béla utca lezárása változatlan, a Stáhly utcában, valamint a Kőfaragó utcában is a korábbihoz képest ellentétes irányú forgalmi rend szerint haladhatnak az autósok. A Somogyi Béla utca Stáhly utca és Kőfaragó utca közötti szakaszán – a Nagykörút felőli oldalon – a felújítás miatt a parkolási szabályokon is módosítottak.

Magán a Nagykörúton továbbra is irányonként egy sáv járható, vagyis a kilométeres dugók továbbra is garantáltak. Ezért a BKK ismét arra kéri az autósokat, hogy lehetőség szerint váltsanak tömegközlekedésre. Budapesten a gépkocsik száma az elmúlt tíz évben ötödével nőtt, így ma közel 150 ezerrel több autó közlekedik a fővárosban, mint 2010-ben – áll a közreadott statisztikában. 

A megújulás az ígéretek szerint a következő változásokat hozza a Blahára:

(Borítókép: Bodnár Patrícia / Index)

Rovatok